တဖန်ဘုရားသခင်က အသက်ရှင်၍ လှုပ်ရှားတတ်သော တိရစ္ဆာန်တို့ကို ရေသည်များပြားစွာ မွေးဘွား စေ။ ငှက်တို့လည်း မြေပေါ် မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်ပြင်ဝယ်ပျံစေဟု အမိန့်တော်ရှိ၏။
ကမ္ဘာ ဦး ၁ း ၂၀-၂၃ ၌ဖော်ပြထားသည်『တဖန်ဘုရားသခင်က အသက်ရှင်၍ လှုပ်ရှားတတ်သော တိရစ္ဆာန်တို့ကို ရေသည်များပြားစွာ မွေးဘွား စေ။ ငှက်တို့လည်း မြေပေါ် မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်ပြင်ဝယ်ပျံစေဟု အမိန့်တော်ရှိ၏။ ထိုသို့လျှင်ရေသည် တိရစ္ဆာန်အမျိုးအလိုက် များပြားစွာ မွေးသွား၍၊ ငါးကြီးအစရှိသော အသက်ရှင်၍ လှုပ်ရှားတတ်သော တိရစ္ဆာန်အပေါင်းတို့ကို၎င်း၊ ပျံတက်သော ငှက်မျိုးအပေါင်းတို့ကို၎င်း ဘုရားသခင်ဖန် ဆင်း၍၊ ထိုအမူအရာကောင်းသည်ကို မြင်တော်မူ၏။ ဘုရားသခင်ကလည်း များပြားစွာ မွေးဘွားကြလော့။ ပင်လယ်ရေများကို ပြည့်စေကြလော့။ ငှက်တို့ လည်း မြေပေါ်၌ များပြားစေသတည်းဟု ထိုတိရစ္ဆာန်တို့ကို ကောင်းကြီးပေးတော်မူ၍၊ ညဦးနှင့်နံနက်သည် ပဥ္စမနေ့ရက်ဖြစ်လေ၏။ 』
သက်ရှိသတ္တဝါဟုအဓိပ္ပာယ်ရသောသက်ရှိ၊ သက်ရှိသတ္တဝါဟုအဓိပ္ပာယ်ရှိသောသက်ရှိသတ္တဝါများကိုရေများများပေါများစွာထုတ်လွှင့်ပါစေ။ ကမ္ဘာ ဦး ၂ း ၇ တွင်ဖော်ပြထားသည်" ထိုနောက်၊ ထာဝရအရှင်ဘုရားသခင်သည် မြေမှုန့်ဖြင့် လူကို ဖန်ဆင်း၍၊ သူ၏နှာခေါင်းထဲသို့ ဇိဝအသက်ကို မှုတ်တော်မူလျှင်၊ လူသည် အသက်ရှင်သော သတ္တဝါဖြစ်လေ၏။”. ဤဝိညာဉ်သည်ကမ္ဘာ ဦး ၁ း ၂၀ နှင့်အတူတူပင်ဖြစ်သည်။ ငှက်များနှင့်ပင်လယ်သတ္တဝါများသည်စိတ်ဝိညာဉ်ဖြစ်သည်။ တစ်နည်းအားဖြင့်၎င်းသည်သက်ရှိသတ္တဝါဖြစ်သည်။ လူသားများသို့မဟုတ်ဤကမ္ဘာတွင်မွေးဖွားသောသတ္တဝါအားလုံးကိုပထမဆုံးအကြိမ်အတူတကွဖန်တီးသောအခါ၎င်းတို့သည်သက်ရှိသတ္တဝါများဖြစ်သည်။ သို့သော်လူသည်စဉ်းစားဆင်ခြင်နိုင်သောစိတ်ဝိညာဉ်အဖြစ်မွေးဖွားခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့်ဘုရားသခင်ထံမှ ၀ ိညာဉ်သေပြီဟုသမ္မာကျမ်းစာကဆိုထားသည်။
၁ ကော ၁၅ း ၃၇ တွင်『 ထိုမှတပါး မျိုးစေ့ကို စိုက်သောအခါ၊ နောက် ဖြစ်လတံ့သော ကိုယ်ကိုမစိုက်၊ ဂျုံစပါးဖြစ်စေ၊ အခြား သောစပါးဖြစ်စေ၊ အစေ့သက်သက်ကို စိုက်တတ်၏။ 』 တမန်တော်ရှင်ပေါလုကရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းအကြောင်းကိုရှင်းပြခဲ့သည်။.『 ဘုရားသခင်သည် အလိုတော်ရှိသည်အတိုင်း ကိုယ်ကို ပေးတော်မူ၏။ မျိုးစေ့အသီးအသီးတို့အား လည်း၊ မိမိတို့မျိုးအတိုင်း ကိုယ်ကိုပေးတော်မူ၏။ 』(အခန်းငယ် ၃၈) မျိုးစေ့အခွံသေသောအခါ၎င်းတွင်ရှိသောသက်ရှိများသည်ကြီးထွားလာသည်။
『 အသားရှိသမျှတို့သည် တမျိုးတည်းမဟုတ်။ လူသားတမျိုး၊ အမဲသားတမျိုး၊ ငါးသားတမျိုး၊ ငှက်သား တမျိုး၊ အသီးအသီးရှိကြ၏။ ကောင်းကင်အကောင်အထည်လည်းရှိ၏။ မြေကြီးအကောင်အထည်လည်းရှိ၏။ ကောင်းကင် အကောင်အထည်၏ ဂုဏ်အသရေလည်းတမျိုး၊ မြေကြီး အကောင်အထည်၏ ဂုဏ်အသရေလည်းတမျိုးဖြစ်၏။ 』 (၃၉-၄၀) မျိုးစေ့ကြဲခြင်းသည်စပါးပင်ဖြစ်သော်လည်းနောင်တွင်ပုံသဏ္shapeာန်မဟုတ်ပါ။ ဒီပုံသဏ္(ာန် (soma) သည်အိမ်၏အဓိပ္ပာယ်ရှိပြီး၊ ကိုယ်ခန္ဓာထုထည်မဟုတ်ပါ။ သုံးရက်အတွင်းဗိမာန်တော်ကို ဖျက်ဆီး၍ တည်ဆောက်လိမ့်မည်ဟုသခင်ယေရှုမိန့်တော်မူသောအခါ၊ သူသည်ကိုယ်ခန္ဓာကိုဗိမာန်တော်အဖြစ်ဖော်ပြခဲ့ပြီး၎င်းကိုယ်ခန္ဓာသည်ဤတွင်ဖော်ပြထားသောပုံသဏ္ဌာန်ဖြစ်သည်။ ဆိုလိုသည်မှာဘုရားသခင်သည်အနာဂတ်တွင်အမျိုးအနွယ်၏အခွံရှိအိမ်တစ်လုံး၏ပုံသဏ္ဌာန်ကိုပေးသည်။ ရှင်ပေါလုသည်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းအကြောင်းကိုဤသို့ပြောခဲ့သည်။ ဤတွင်အိမ်သည်ဝိညာဏကိုယ်ဖြစ်သည်။『 ကောင်းကင်အကောင်အထည်လည်းရှိ၏။ မြေကြီးအကောင်အထည်လည်းရှိ၏။ ကောင်းကင် အကောင်အထည်၏ ဂုဏ်အသရေလည်းတမျိုး၊ မြေကြီး အကောင်အထည်၏ ဂုဏ်အသရေလည်းတမျိုးဖြစ်၏။ နေ၏ဂုဏ်အသရေတမျိုး၊ လ၏ဂုဏ်အသရေတမျိုး၊ ကြယ်တို့၏ ဂုဏ်အသရေတမျိုးအသီးအသီး ရှိကြ၏။ ကြယ်တို့၏ ဂုဏ်အသရေသည်လည်း အသီးသီး အခြားခြား ဖြစ်ကြ၏။ 』 (၄၀-၄၁) လူ့ဇာတိ၌အနာဂတ်ပုံသဏ္areာန်များရှိသည်။ အချို့မှာကောင်းကင်နှင့်၎င်း၊ အချို့မှာမြေကြီးနှင့်ဆိုင်သည်။ ကောင်းကင်ဘုံ၌ရှိသောကိန်းဂဏန်းသည် ၀ ိညာဉ်၏ကိုယ်ခန္ဓာ (လူသစ်) ဖြစ်ပြီးကမ္ဘာပေါ်ရှိပုံမှာလတ်ဆတ်သော (လူအို) ၏ခန္ဓာကိုယ်ဖြစ်သည်။
『 စိုက်သောအခါ ဇာတိပကတိ ကိုယ်ဖြစ်၏။ ထမြောက်သောအခါ ဝိညာဏကိုယ်ဖြစ်၏။ ဇာတိပကတိ ကိုယ်တမျိုး၊ ဝိညာဏကိုယ်တမျိုးရှိ၏။ 』 (၄၄) ထို့ကြောင့်လူအိုသည်သေရမည်၊ နာမ်ဝိညာဉ်ခန္ဓာကိုယ်အဖြစ်မွေးဖွားလာမည်။ ဝိညာဉ်သည်အိမ်ထဲသို့ ၀ င ်၍ ၀ ိညာဉ်ခန္ဓာကိုယ်ထဲသို့ ၀ င်ရောက်လိမ့်မည်။『 ထိုနည်းတူ၊ သေသောသူတို့၏ ထမြောက်ခြင်း အကြောင်းအရာဖြစ်၏။ ကိုယ်သည်စိုက်သောအခါ၊ ပုပ်တတ်သောသဘေရှိ၏။ ထမြောက်သောအခါ မပုပ် နိုင်သောအဖြစ်၌ တည်၏။ 』 (၄၂) ဝိညာဉ်သည်ရှင်သန်ခြင်းဖြစ်သည်။ စွမ်းအားတော်သည် ၀ ိညာဉ်တော်၏ခန္ဓာကိုယ် (တဲတော်) ကိုတင်သောအခါမှသာဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်ယောဟန် ၆ း ၆၃ တွင်သခင်ယေရှုသည်အကြောင်းဖြစ်သည်『 ဝိညာဉ်သာလျှင်အသက်ရှင်စေ၏။ ကိုယ်ကာယသည်အလျှင်မတတ်နိုင်။ ငါပြောသောစကားသည် ဝိညာဉ်ဖြစ်၏။ အသက်လည်းဖြစ်၏။ 』
၀ ိညာဉ်အကြောင်းပြောသောအခါမှားယွင်းသောအယူဝါဒရှိသည်။ အစောပိုင်းဘုရားရှိခိုးကျောင်းတွင်နော့စတစ်ဝါဒပြန့်ပွားမှုရှိခဲ့သည်။ လူသားများကို ၀ ိညာဉ်၊ စိတ်၊ ဇာတိအဖြစ်ခွဲခြားရန်နှင့် ၀ ိညာဉ်ရေးရာသတ္တဝါများဖြစ်သင့်ကြောင်းအလေးအနက်ပြောကြားသော်လည်း၊ သူတို့သည်ဗုဒ္ဓဘာသာကဲ့သို့ဉာဏ်အလင်းထွန်းလင်းခြင်း၏ဥာဏ်ပညာဖြင့်ဝိညာဉ်ရေးရာသတ္တဝါများဖြစ်လာနိုင်သည်ဟုထင်မြင်ခဲ့ကြသည်။ ဝီကီပီးဒီးယားအဘိဓာန်အရ "နောစတစ်လူတို့သည်ယေရှုအားလူသားများကိုကယ်တင်ရန်၎င်းအားမှားယွင်းသောမေရှိယအဖြစ်ယူမှတ်ရန်ယူနော့စ် (စစ်မှန်တဲ့အသိပညာ) ကိုယူဆောင်လာပြီးသင်ကြားရန်နာကျင်မှုရှိသောကမ္ဘာလောကသားကောင်အဖြစ်မှတ်ယူခဲ့သည်။ "
သို့သော်သမ္မာကျမ်းစာမှတဆင့်သခင်ယေရှုမိန့်တော်မူသောစကားသည်ဤလောက၏ကောင်းချီးမဟုတ်ဘဲဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်ကောင်းချီးသာဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သည်နာမ်ဝိညာဉ်လောကဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်လူသားသည်ကယ်တင်ခြင်းကို ၀ ိညာဉ်နှင့်ခန္ဓာကိုယ်ဖြင့်ဖွဲ့စည်းထားခြင်းမဟုတ်ဘဲ ၀ ိညာဉ်တော်၏ကယ်တင်ခြင်းသည် ၀ ိညာဉ်တော်၏ခန္ဓာကိုယ်ဖြင့် ၀ တ်ထားသောဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သို့ပြန်လာရမည်။ ဇာတိပကတိသည်မြေသို့ပြန်သွားသည်။ ဒေသနာ ၁၂: ၇၊
『 ထိုကာလ၌ မြေမှုန့်သည် နေရင်းမြေသို့၎င်း၊ ဝိညာဉ်သည် အရင်ပေးတော်မူသော ဘုရားသခင့်ထံသို့ ၎င်း ပြန်သွားရလိမ့်မည်။ 』
၁ ကော ၁၅ း ၄၇-၄၉ ၌『 ရှေ့ဦးစွာသော လူသည်မြေကြီးကဖြစ်သော ကြောင့် မြေသားဖြစ်၏။ ဒုတိယလူမူကား၊ ကောင်းကင် ဘုံက ဖြစ်တော်မူသော သခင်ပေတည်း။ မြေသားတို့သည် ထိုမြေသားကဲ့သို့ ဖြစ်ကြ၏။ ကောင်းကင်သားတို့သည် ထိုကောင်းကင်သားကဲ့သို့ ဖြစ်ကြလိမ့်မည်။ ငါတို့သည် မြေသား၏ ပုံသဏ္ဌာန်ကို ဆောင်သကဲ့သို့၊ ကောင်းကင်သား၏ပုံသဏ္ဌာန်ကို ဆောင်ကြ လိမ့်မည်။ 』 ကမ္ဘာမြေ၏ပုံသဏ္ဌာန်သည်ဇာတိပကတိကိုယ်ခန္ဓာနှင့်ကောင်းကင်ပုံသဏ္ဌာန်သည်နာမ်ဝိညာဉ်နှင့်ဆိုင်သည်။ ထို့ကြောင့်ဒုတိယအာဒံ၊ ယေရှုခရစ်ထမြောက်ခဲ့သောကိုယ်ခန္ဓာသည်စွမ်းအားတော်၏ခန္ဓာကိုယ်ဖြစ်သည်ဟုသမ္မာကျမ်းစာကဆိုထားသည်။ သင်သည်ဝိညာဉ်ခန္ဓာကိုယ်အနေဖြင့်နောက်တဖန်မမွေးဖွားပါကသင်သည်အသက်ရှင်သောဝိညာဉ်သာဖြစ်သည်။ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းလတ်ဆတ်သောကိုယ်ခန္ဓာကိုချွတ်ယူနေသည်။ သမ္မာကျမ်းစာတွင်လာဇရုသေဆုံးပြီးတရားဇရပ်မှူးယာ us ရ၏သမီးသေဆုံးသွားပြီးဝိညာဉ်ပြန်လာသည့်ဖြစ်ရပ်သည်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းမဟုတ်ပါ။ သင်ပြန်လည်ထူထောင်ရေးလို့ပြောနိုင်ပါတယ်။ ထိုသူနှစ်ယောက်တို့သည်နောက်တဖန်သေလိမ့်မည်။ သို့သော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီးသောယေရှုတွင်ဘယ်သောအခါမျှမသေနိုင်သောခန္ဓာကိုယ်ရှိသည်။
မြေကြီးပေါ်မှာရှိသောဘဝသည်အမျိုးအနွယ်၏အိမ်တော်ကို ၀ တ်ဆင်သည်။ ဒါကြောင့်မျိုးဆက်တစ်ခုပြီးတစ်ခုဆက်ပြီးရှင်သန်ရပ်တည်ရှင်သန်ကြီးထွားလာတယ်။『 တဖန်ဘုရားသခင်က အသက်ရှင်၍ လှုပ်ရှားတတ်သော တိရစ္ဆာန်တို့ကို ရေသည်များပြားစွာ မွေးဘွား စေ။ ငှက်တို့လည်း မြေပေါ် မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်ပြင်ဝယ်ပျံစေဟု အမိန့်တော်ရှိ၏။ 』. ကောင်းကင်နှင့်ရေ၌ရှိသောသတ္တဝါများကဲ့သို့မြေကြီးပေါ်ရှိလူသားများသည်လည်း ဆက်၍ အသက်ဆက်ရှင်ကြသည်။ ကမ္ဘာမြေဥပဒေများမှတစ်ဆင့်ကောင်းကင်နိယာမများကိုနားလည်ရန်သမ္မာကျမ်းစာကပြောထားသည်။ ကမ္ဘာ၏ပုံသဏ္ဌာန် (ဇာတိပကတိကိုယ်ခန္ဓာ) မှတစ်ဆင့်ကောင်းကင်ပုံသဏ္ဌာန် (၀ ိညာဉ်၏ခန္ဓာကိုယ်) ကိုနားလည်သဘောပေါက်ရန်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်၎င်းသည်ကောင်းကင်နှင့်ပင်လယ်ရေ (ဘုရားသခင်၏နှုတ်ကပါဌ်တော်) ပြည့်ဝရန်ဖြစ်သည်။
၁ ကော ၁၅ း ၄၅ တွင်『 ကျမ်းစာလာသည်ကား၊ ရှေ့ဦးစွာသော လူအာဒံသည် အသက်ရှင်သော သတ္တဝါဖြစ်၏ဟု လာသတည်း။ ယခုတွင်နောက်ဆုံးဖြစ်သော အာဒံမူကား၊ အသက်ရှင် စေတတ်သော ဝိညာဉ်ဖြစ်၏။ 』
ဒီမှာဆိုလိုတာကသက်ရှိစွမ်းသတ္တိဟာသက်ရှိသတ္တဝါတစ်မျိုးပါ။ ပထမလူအာဒံသည် ၀ ိညာဉ်တော်ကိုသေစေပြီးနောက်ဆုံးအာဒံမူကား ၀ ိညာဉ်ကိုကယ်တင်ခဲ့သည်။ ပထမအာဒံသည် ၀ ိညာဉ်တော်ကိုသေစေသည့်“ လတ်ဆတ်သောကိုယ်ခန္ဓာ” ကိုကယ်တင်သူဖြစ်ပြီးနောက်ဆုံးအာဒံသည် ၀ ိညာဉ်ကိုကယ်တင်သောဝိညာဉ်၏ခန္ဓာကိုယ်ကိုကယ်တင်သူဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်သမ္မာကျမ်းစာကပထမလူသားအာဒံသည်နောက်ဆုံးအာဒံ၏သင်္ကေတဖြစ်လာသည်ဟုဆိုသည်။ တနည်းအားဖြင့်ဒါဟာသားကောင်ဖြစ်ပါတယ်။ Gardenဒင်ဥယျာဉ်တွင်ပေါ်လွင်ခြင်းသည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်၏သွင်ပြင်လက္ခဏာဖြစ်သည်။ အာဒံ၊ ခရစ်တော်နှင့်Eveဝတို့သည်စာတန်၏လှည့်စားမှုကိုခံယူသောဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်ဘုရားကဲ့သို့ဖြစ်လိုသောကောင်းကင်တမန်များဖြစ်ကြသည်။
ခရစ်တော်နှင့် ၀ ိညာဉ်တို့သည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်ရှိကြသည်။ ထို့ကြောင့်ဘုရားသခင်သည်အပြစ်ရှိသော ၀ ိညာဉ်များကိုချုပ်နှောင်ရန်ခန္ဓာကိုယ်တစ်ခုမှခွဲထုတ်ခြင်းပုံစံကိုဖော်ပြသည်။ ofဝအားအာဒံမှခွဲထုတ်ခြင်းသည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်တစ်ခုတည်းဖြစ်ပြီး Eve ၀ သည်ထွက်ခွာသွားခြင်းဖြစ်သည်။ ဒါကြောင့်ပထမလူသားအာဒံကသူ့ဇနီးကိုလူ့ခန္ဓာကိုယ်ပေးပြီးနောက်ဆုံးအာဒံကသူ့သတို့သမီးကိုစွမ်းအားတော်ခန္ဓာကိုယ်ပေးတယ်။ ပထမလူသားအာဒံသည်နောက်ဆုံးအာဒံ၏ပုံသဏ္ဌာန်ဖြစ်၏။
Comments
Post a Comment