တဖန်ဘုရားသခင်က၊ နေ့နှင့်ညဉ့်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှါ မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်၌

ကမ္ဘာ ဦး ၁: ၁၄-၁၉『တဖန်ဘုရားသခင်က၊ နေ့နှင့်ညဉ့်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှါ မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်၌ အလင်းအိမ် တည်စေ၊ နိမိတ်လက္ခဏာ၊ ချိန်းချက်သောအချိန်၊ နေ့ရက် အပိုင်းအခြား၊ နှစ်အပိုင်းအခြားဘို့ဖြစ်စေ။ မိုဃ်းကောင်းကင် မျက်နှာကြက်၌တည်၍ မြေကြီးလင်းစရာ အလင်းအိမ်ဖြစ်စေဟု အမိန့်တော်ရှိ သည့်အတိုင်းဖြစ်လေ၏။ ထိုသို့ ဘုရားသခင်သည် အလင်းအိမ်ကြီး နှစ်လုံးတည်းဟူသော နေ့ကိုအုပ်စိုးရသော အကြီးတလုံး၊ ညဉ့်ကို အုပ်စိုးရသော အငယ်တလုံးနှင့်တကွ ကြယ်များတို့ကို ဖန်ဆင်းတော်မူပြီးလျှင်၊ မြေကြီး၌ လင်းစေခြင်းငှာ၎င်း၊ နေ့နှင်ညဉ့်ကို အုပ်စိုး၍ အလင်းနှင့်မှောင်မိုက်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှာ ၎င်း၊ မိုဃ်းကောင်းကင် မျက်နှာကြက်၌ ဘုရားသခင် ထားတော်မူ၏။ ထိုအမှုအရာ ကောင်းသည်ကို ဘုရား သခင်မြင်တော်မူ၍၊ ညဦးနှင့် နံနက်သည် စတုတ္ထနေ့ရက် ဖြစ်လေ၏။ 』 ၁ း ၅ မှာ『 အလင်းကို နေ့ဟူသောအမည်ဖြင့်၎င်း၊ မှောင်မိုက်ကို ညဉ့်ဟူသောအမည်ဖြင့်၎င်း၊ ခေါ်ဝေါ်သမုတ် တော်မူ၍ ညဦးနှင့် နံနက်သည် ပဌမနေ့ရက်ဖြစ်လေ၏။ 』 အခန်း (၁)၊『 တဖန်ဘုရားသခင်က၊ နေ့နှင့်ညဉ့်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှါ မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်၌ အလင်းအိမ် တည်စေ၊ နိမိတ်လက္ခဏာ၊ ချိန်းချက်သောအချိန်၊ နေ့ရက် အပိုင်းအခြား၊ နှစ်အပိုင်းအခြားဘို့ဖြစ်စေ။ 』. ဘုရားသခင်ဖန်ဆင်းတော်မူသောအခါ၊ ထို့ကြောင့်၎င်း၏ကိုယ်ပိုင်မီးမရှိသောညဖြစ်သည်။ စကားမစပ်, ကမ္ဘာ ဦး 1:16 ၌တည်၏『 ထိုသို့ ဘုရားသခင်သည် အလင်းအိမ်ကြီး နှစ်လုံးတည်းဟူသော နေ့ကိုအုပ်စိုးရသော အကြီးတလုံး၊ ညဉ့်ကို အုပ်စိုးရသော အငယ်တလုံးနှင့်တကွ ကြယ်များတို့ကို ဖန်ဆင်းတော်မူပြီးလျှင်၊ 』 ဘုရားသခင်သည်အလင်းအားဖြင့်နေ့နှင့်ညကိုမထိန်းချုပ်ဘဲအလင်းနှင့်အလင်းအားဖြင့်နေ့နှင့်ညကိုပြုလုပ်ခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့်အလင်းမှအလင်းသို့စီမံသောအရာဝတ္ထုသည်ပြောင်းလဲသွားသည်။ ဘုရားသခင်ဖန်တီးထားသောအလင်းကိုအလင်းအရင်းအမြစ်မှလက်ခံရရှိမှသာလျှင်မီးထွက်လာပြီးမြေကြီးသည်အလင်းများမှအလင်းကိုထပ်မံရရှိလိမ့်မည်။ အပြစ်သားများသည်ဘုရားသခင်ထံမှဘဝအလင်းကိုတိုက်ရိုက်မရနိုင်ပါ။ သမ္မာကျမ်းစာကကျွန်ုပ်တို့သည်သခင်ယေရှုခရစ်တော်မဟုတ်လျှင်အသက်၏အလင်းကိုမခံယူနိုင်ကြောင်းဖော်ပြထားသည်။ ထိုအလင်းကိုဟီဘရူးဘာသာဖြင့် Oro ဟုခေါ်ပြီးအလင်းသည် Maor ဖြစ်သည်။ ဆိုလိုသည်မှာ၎င်းသည်အလင်းကိုထိန်းသိမ်းထားသောတန်ဆာဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာ ဦး ၁ း ၁၄ မှာ『 တဖန်ဘုရားသခင်က၊ နေ့နှင့်ညဉ့်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှါ မိုဃ်းကောင်းကင်မျက်နှာကြက်၌ အလင်းအိမ် တည်စေ၊ နိမိတ်လက္ခဏာ၊ ချိန်းချက်သောအချိန်၊ နေ့ရက် အပိုင်းအခြား၊ နှစ်အပိုင်းအခြားဘို့ဖြစ်စေ။ 』 ဆိုင်းဘုတ်များထူးခြားဆန်းပြားသောဗျာဒိတ်ရူပါရုံကိုဆိုလိုသည်။ ရာသီသည်အချိန်နှင့် လိုက်၍ ပြောင်းလဲသွားသောသဘာဝနှင့်သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာရာသီကိုမဟုတ်ဘဲofသရေလရာသီဖြစ်သည်။ ဒါဟာရာသီအဖြစ်ဘာသာပြန်ထားတယ်, ဒါကြောင့်သင်ရာသီအကြောင်းကိုစဉ်းစားပါ။ နေ့နှင့်နှစ်သည်အလင်းခန္ဓာကိုယ်အပေါ်ဗဟိုပြုသည့်နေ့များနှင့်နှစ်များဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာ ဦး ၁ း ၁၅ ၌ 『 မိုဃ်းကောင်းကင် မျက်နှာကြက်၌တည်၍ မြေကြီးလင်းစရာ အလင်းအိမ်ဖြစ်စေဟု အမိန့်တော်ရှိ သည့်အတိုင်းဖြစ်လေ၏။ 』 အလင်းကိုယ်ခန္ဓာသည်အလင်းကိုသူ့ဟာသူမထုတ်ပေးပါ၊ သို့သော်ဘုရားသခင်ဖန်တီးသောမူလအလင်းသည်အလင်း၏ကိုယ်ကိုလင်းစေသောကြောင့်အလင်း၏ကိုယ်ခန္ဓာသည်အလင်းပါ ၀ င်သည်။ ကမ္ဘာ ဦး ၁ း ၁၇ တွင်『 မြေကြီး၌ လင်းစေခြင်းငှာ၎င်း၊ နေ့နှင်ညဉ့်ကို အုပ်စိုး၍ အလင်းနှင့်မှောင်မိုက်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှာ ၎င်း၊ မိုဃ်းကောင်းကင် မျက်နှာကြက်၌ ဘုရားသခင် ထားတော်မူ၏။ 』 ဘုရားသခင်ကလင်းထိန်တဲ့ကိုယ်ခန္ဓာကိုမြေကြီးကိုလင်းစေဖို့မိုးကောင်းကင်ထဲမှာနေရာချပေးခဲ့တယ်။ ယေရှုခရစ်သည်ကမ္ဘာပေါ်တွင်ပေါ်ထွန်းခြင်းကိုခံရ၏။ ယေရှုခရစ်၏အလင်းသည်လူသေတို့၏ဝိညာဉ်ကိုနိုးထလိမ့်မည်။ ယောဟန် 6:63 ၌တည်၏『 ဝိညာဉ်သာလျှင်အသက်ရှင်စေ၏။ ကိုယ်ကာယသည်အလျှင်မတတ်နိုင်။ ငါပြောသောစကားသည် ဝိညာဉ်ဖြစ်၏။ အသက်လည်းဖြစ်၏။ 』 မျိုးစေ့သည်မြေပေါ်သို့ကျ။ သေသောအခါ၊ ထိုအပင်သည်အပင်ပေါက်။ ညှိုးနွမ်း၏။ အပင်ပေါက်။ အသီးအနှံများလှ၏။ ယေရှုခရစ်ကိုယုံကြည်ခြင်းသည်ကယ်တင်ခြင်းမဟုတ်ပါ။ ယေရှုခရစ်နှင့်အတူသေခြင်းသည်ကယ်တင်ခြင်းသို့ရောက်သောလမ်းဖြစ်သည်။ နှစ်ခြင်းသည်သေခြင်းကိုဆိုလိုသည်။ ရောမ ၆ း ၃『 ယေရှုခရစ်၌ ဗတ္တိဇံကိုခံသောသူရှိသမျှတို့သည် အသေခံတော်မူခြင်း၌ ဗတ္တိဇံကိုခံကြသည်ဟု သင်တို့ မသိသလော။ 』 ထို့ကြောင့်ဗတ္တိဇံခံယူခြင်း၏ရလဒ်အနေဖြင့်ဘုရားသခင်၌ခရစ်တော်၌ရှိသူများအားအသစ်သောအသက်တာသို့တဖန်မွေးဖွားခွင့်ပေးသည်။ ဗတ္တိဇံတရားသည်အပြစ်များကိုဆေးကြော။ မွေးဖွားခြင်းကိုခံရန်ဖြစ်သည်ဟုထင်ကြသူများစွာရှိသည်။ ဒါကြောင့်သူတို့နှစ်ခြင်းခံလိုက်ရင်သူတို့ဟာကောင်းကင်လူတွေဖြစ်လာမယ်လို့ထင်ကြတယ်။ ဗတ္တိဇံမင်္ဂလာတရားသည်ကောင်းကင်ဘုံ၌ရှိတော်မူသောအခြေအနေမဟုတ်ပါ၊ သို့သော်နှစ်ခြင်းဆိုင်ရာသတိသည်သေခြင်းကိုကိုယ်စားပြုသောကြောင့်၎င်းသည်တကယ်သေသည်ဖြစ်စေ၊ မသေသည်ဖြစ်စေကယ်တင်ခြင်းအကြောင်းဖြစ်သည်။ တမန်တော်ဝတ္ထုတွင်ရှိမုန်မှော်အတတ်ကွင်းကိုဖိလိပ္ပုကနှစ်ခြင်းပေးသည်။ ပေတရုက“ ရှိမုန်နတ်ဝိဇ္ဇာဆရာကို” မကောင်းမှုအပြည့်ဖြင့်ကျိန်ဆဲခဲ့သည်။ နောင်တရလော့ဟုမိန့်တော်မူ၏။ ဗတ္တိဇံသည်ပုံသဏ္inာန်နှင့်မတူပါ။ ၎င်းသည် "စိတ်နှလုံး၏အရေဖျားလှီးခြင်း" ဖြစ်ရမည်။ အရေဖျားလှီးခြင်းသည်အသားကိုဖြတ်ရန်ဓလေ့ဖြစ်သည်။ စိတ်နှလုံး၏အရေဖျားလှီးခြင်းသည်လူဟောင်းသည်ယေရှုနှင့်အတူသေဆုံးခြင်းဖြစ်သည်။ စိတ်နှလုံးထဲ၌အရေဖျားလှီးခြင်းခံသူတို့သည်ခရစ်တော်သို့ ၀ င ်၍ ဘုရားသခင်ထံမှအလင်းကိုခံယူသူများဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်ထံမှရရှိသောအလင်းသည်သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်ဖြစ်သည်ဟုကျွန်ုပ်တို့ပြောနိုင်သည်။ သန့်ရှင်းသော ၀ ိညာဉ်တော်အားဖြင့်ဘုရားသခင်နှင့်ခရစ်တော်၌ရှိသူများသည်တစ်လုံးတစ်ဝတည်းဖြစ်လာသည်။ ဘုရားသခင်သည်နာမ်ဝိညာဉ်ဖြစ်တော်မူ၏။ ဘုရားသခင်နှင့်အတူရှိခြင်းသည်လူ့ကိုယ်ခန္ဓာတွင် ၀ ိညာဉ်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်ခရစ်တော်အားဖြင့်ကိုယ်ခန္ဓာရှိ ၀ ိညာဉ်သည်ဘုရားသခင်နှင့်တလုံးတ ၀ တည်းဖြစ်လာသည်။ ခရစ်တော်၌ဘုရားသခင်နှင့်တလုံးတ ၀ တည်းရှိရန်ကျွန်ုပ်တို့သည်ကိုယ်ခန္ဓာ (လူအို) ကိုငြင်းပယ်ရမည်။ လူဟောင်းသည်သခင်ယေရှုနှင့်အတူသေသည်ဟူသောယုံကြည်ခြင်းသည်နောင်တရခြင်းအသီးအဖြစ်ထင်ရှားလိမ့်မည်။ ဘုရားသခင်နဲ့အတူတူနေဖို့ဘာလို့တောင်းဆိုတာလဲ။ သူတို့သည်ဘုရားသခင်နှင့်တလုံးတဝတည်းမဟုတ်သောကြောင့်တည်း။ ကျွန်ုပ်တို့သည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်၏အပြင်ဘက်တွင်ရှိနေပြီးဤကမ္ဘာပေါ်ရှိဇာတိပကတိအတွင်းကျရောက်နေသောကြောင့်ကျွန်ုပ်တို့သည်ဘုရားသခင်၏အလင်းကိုလက်ခံရရှိမှသာလျှင်တ ဦး တည်းဖြစ်လာနိုင်သည်။ ထို့ကြောင့်အလင်း၏ခန္ဓာကိုယ်မှတစ်ဆင့်ဘုရားသခင်၏အလင်းကိုနားလည်ရန်ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်၌ပြစ်မှားမိသောဝိညာဉ်များသည်ဤပြည်တွင်ထောင်ချောက်ဆင်သော်လည်းဝိညာဉ်တော်သည်မသေဘဲဘုရားသခင်နှင့်ဆက်ဆံရေးပျက်ပြားသွားသည်ကိုမသိသောကြောင့်ဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာပေါ်ရှိထောင်နှင့်ချီသောလူတို့သည်မိမိတို့ကိုယ်ကိုဘုရားသခင်ကဲ့သို့ဖြစ်လာနိုင်ပြီးကောင်းသောအရာများအားလုံးကိုပြုလုပ်ရန်ကြိုးစားနိုင်သည်ဟုထင်ကြသည်။ သို့သော်သေခြင်းတရားရောက်လာသောအခါမိမိကိုယ်ကိုအကျိုးပြုရန်မဖြစ်နိုင်ကြောင်းသဘောပေါက်သည်။ 『 မြေကြီး၌ လင်းစေခြင်းငှာ၎င်း၊ နေ့နှင်ညဉ့်ကို အုပ်စိုး၍ အလင်းနှင့်မှောင်မိုက်ကို ပိုင်းခြားစေခြင်းငှာ ၎င်း၊ မိုဃ်းကောင်းကင် မျက်နှာကြက်၌ ဘုရားသခင် ထားတော်မူ၏။ ထိုအမှုအရာ ကောင်းသည်ကို ဘုရား သခင်မြင်တော်မူ၍၊ 』. ဒီမှာကောင်းတယ်လို့ပြောတာကောင်းတယ်။ အလင်းခန္ဓာကိုယ်မှတဆင့်လူသားအားလုံးသည်ဘဝ၏အသီးများကိုသဘောပေါက်။ စားသုံးကြသည်။ အလင်းသည်ကမ္ဘာပေါ်ရှိသက်ရှိမျိုးစေ့များကိုပေါက်စေသည်။ ထို့ကြောင့်အသက်တာ၏အသီးကိုသီးစေသည်။ ဘုရားသခင့်အလိုတော်ကဘုရားသခင်ကိုစွန့်ပစ်သော ၀ ိညာဉ်တော်သည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်သို့ပြန်လာစေလိုသည်။ သားတော်ကိုကြည့်မြင်။ ယုံကြည်သောသူတိုင်းထာဝရအသက်ကိုရစေခြင်းငှာခမည်းတော်အလိုတော်ရှိသည်။ ဒီမှာယုံကြည်တာဟာသားတော်နဲ့ပေါင်းသင်းခြင်းဖြစ်တယ်။ သားတော်နှင့်အတူရှိခြင်းသည်ကားတိုင်ပေါ်တွင်အသေခံခဲ့သောယေရှုနှင့်အတူရှိခြင်းကိုဆိုလိုသည်။ ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်ကိုစွန့်ခွာသူများအားအလင်းနှင့်မှောင်မိုက်ကိုပြသ။ သူတို့သည်မှောင်မိုက်၌ဖြစ်ကြပြီးပြန်လာရန်အလင်းကိုခံယူကြသည်။ နေ့နှင့်ညပြောင်းလဲခြင်းအားဖြင့်သင်သည်အလင်း၏အဓိပ္ပာယ်ကိုနားလည်ပြီးအမှန်တကယ်အလင်းဖြစ်သည့်ခရစ်တော်နှင့်တွေ့ဆုံရမည်ဖြစ်သည်။ ယောဟန် ၁ း ၅၊ 『 ထိုအလင်းသည် မှောင်မိုက်၌ လင်း၍ မှောင်မိုက်သည် မခံမယူ။ 』. အကြောင်းမှာသူတို့သည်မှောင်မိုက်ထက်အလင်းကိုပိုချစ်ကြသည်။ ဒီကမ္ဘာကြီးဟာမှောင်မိုက်နေတယ် ဤလောကကိုချစ်သောသူတို့သည်အလင်း၌မနေ၊ မှောင်မိုက်၌နေကြသည်မဟုတ်။ 1 ယောဟန် 2:15 ၌တည်၏『 လောကကို၎င်း၊ လောက၌ရှိသောအရာတို့ကို၎င်း၊ မချစ်ကြနှင့်။ လောကကိုချစ်သောသူမည်သည်ကား၊ ခမည်းတော်ကို ချစ်ခြင်းမေတ္တာမရှိ။ 』 လောက၌ခရစ်တော်၌ရှိသည်ဟုဆိုသောသူနှင့်နှလုံးသားနှစ်မျိုးရှိသူများ။ ဗျာဒိတ်ကျမ်းက“ အပူရှိန်သို့မဟုတ်အအေးပြုပါ” ဟုပြောခဲ့သည်။ အကယ်၍ သူတို့မလှည့်ပါကဘုရားသခင်သည်သူတို့ကိုလွှင့်ပစ်မည်ဟုပြောခဲ့သည်။

Comments

Popular posts from this blog

ပထမလူ အာဒံနှင့် နောက်ဆုံးလူ အာဒံ(၁)

ကောင်းမကောင်းသိကျွမ်းရာအပင်

ယေရှုသည် ရေပေါ်လမ်းလျှောက်