သေခြင်းတရားသည် အစိုးရ၏။ အာဒံပြစ်မှားသည်နည်း
သေခြင်းတရားသည် အစိုးရ၏။ အာဒံပြစ်မှားသည်နည်း (1)
ရောမဩဝါဒစာ။ 5:12-14
『ဤအကြောင်းအရာဟူမူကား၊ အပြစ်တရားသည် တယောက်သောသူအားဖြင့် ဤလောကသို့ဝင်၍၊ အပြစ်တရားအားဖြင့် သေခြင်း တရားဝင်သည်နှင့်အညီ၊ လူအပေါင်းတို့သည် အပြစ်ရှိသောကြောင့် သေခြင်းသို့ ရောက်ရကြ၏။ ပညတ်တရားကို မထားမှီတိုင်အောင် ဤလောက၌ အပြစ်ရှိ၏။ အဘယ်ပညတ်တရားကိုမျှ မရှိလျှင်၊ အပြစ်ရှိသည်ဟု မှတ်စရာမရှိ၊ သို့သော်လည်း အာဒံလက်ထက်မှစ၍ မောရှေလက်ထက်တိုင်အောင် သေခြင်းတရားသည် အစိုးရ၏။ အာဒံပြစ်မှားသည်နည်းတူ မပြစ်မှားသော သူတို့ကိုပင် အစိုးရ၏။ ထိုအာဒံသည် နောက်လာလတံ့သောသူ၏ ပုံပမာဖြစ်သတည်း။ 』
ထာဝရအရှင်ဘုရားသခင်သည်မြေမှုန့်ဖြင့်လူကိုဖန်ဆင်း။ သူ၏နှာခေါင်းထဲသို့ဇိဝအသက်ကိုမှုတ်တော်မူလျှင်၊ လူသည်အသက်ရှင်သောသတ္တဝါဖြစ်လေ၏။ ၎င်းသည်ထိုစကားလုံးနှင့်တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်မှုရှိသည်။ အထူးသဖြင့်တစ်စုံတစ် ဦး က“ သင်သည်ဒုစရိုက်ကိုပြုပြီ၊ သင်သည်အပြစ်သားဖြစ်သည်ဟု” မပြောရင်တောင်ခရစ်ယာန်အားလုံးကသူတို့ကိုယ်သူတို့အပြစ်သားတွေလို့ယူမှတ်ကြတယ်။ ဆာလံ ၅၁ း ၅ တွင်ဒါဝိဒ်က“ အကျွန်ုပ်သည်မွေးစကပင်အပြစ်ပါလျက်ရှိ၏။ အကျွန်ုပ်သည်မွေးစကပင်အပြစ်ပါလျက်ရှိ၏။ ။ ဘုရားရှိခိုးကျောင်းကိုသွားတဲ့သူတွေကတော့သူတို့ကိုယ်သူတို့အပြစ်သားတွေလို့ယူမှတ်လေ့ရှိတယ်။ လူတိုင်းကသူတို့ဟာအပြစ်သားဖြစ်တယ်လို့ထင်ကြပေမယ့်သူတို့ဟာတစ်ခုခုကျူးလွန်လို့အပြစ်သားတွေလို့မထင်ဘူး။ သူတို့သည်မြေကြီးပေါ်တွင်ဖြစ်ပျက်နေသောအရာများနှင့်ကမ္ဘာပေါ်တွင်သူတို့ပြုခဲ့သောအမှုအရာများအပေါ် အခြေခံ၍ အပြစ်အကြောင်းသာပြောဆိုခြင်းဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်သူတို့သည်ဘုရားသခင်ရှေ့ကျူးလွန်ခဲ့သောအပြစ်ကိုမသိဘဲဘုရားသခင်ထံပြန်လှည့ ်၍ မရပါ။
ငါတို့ရှိသမျှသည်ငါတို့၏အသိပညာမရှိဘဲအပြစ်သားများဖြစ်လာသည်။ ကျွန်ုပ်တို့သည်မိမိကိုယ်ကိုအပြစ်သားများဟုတစ်ခါမှမစဉ်းစားခဲ့ဖူးပါ။ အသင်းတော်၏သွန်သင်ခြင်းအားဖြင့်လူတိုင်းကသူတို့ကအပြစ်သားများဖြစ်သည်ဟုယူမှတ်သည်။ ချာ့ချ်၏သင်ကြားမှုမှာ“ အာဒံသည်ဘုရားသခင့်အမိန့်တော်ကိုဆန့်ကျင်။ ကောင်းမကောင်းသိကျွမ်းရာအပင်၏အသီးကိုစားသောကြောင့်အာဒံ၏သားစဉ်မြေးဆက်အားလုံးအပြစ်သားများဖြစ်လာသည်” ဖြစ်သည်။ ၎င်းသည်သူ၏အသင်းသားအားလုံးအာဒံမှတစ်ဆင့်အပြစ်သားများဖြစ်လာသည်ဟူသောချာ့ချ်၏သွန်သင်ချက်ဖြစ်သည်။ ရောမ ၅ း ၁၂ တွင်“ အပြစ်တရားသည်တယောက်သောသူအားဖြင့်ဤလောကသို့ ဝင်၍၊ လူအပေါင်းတို့သည်အပြစ်ရှိသောကြောင့်သေခြင်းသို့ရောက်ရကြ၏။
ရော ၅ း ၁၉ တွင်တမန်တော်ပေါလုက“ တယောက်သောသူ၏နားထောင်ခြင်းအားဖြင့်လူအများတို့သည်နားမထောင်ခြင်းအားဖြင့်အပြစ်သားဖြစ်ကြ၏။ ပြောနေ ၁ ကော ၁၅ း ၂၂ တွင်“ လူအပေါင်းတို့သည်အာဒံအားဖြင့်သေခြင်းသို့ရောက်သည်နည်းတူ၊ လူအပေါင်းတို့သည်ခရစ်တော်အားဖြင့်အသက်ရှင်ခြင်းသို့ရောက်ရကြလိမ့်မည်။ အာဒံတွင်“ လူအားလုံးသေပြီ” ဟုဆိုထားသည်။ အာဒံတစ် ဦး အပြစ်ပြုမိသောကြောင့်လူအားလုံးအပြစ်သားများဖြစ်လာခဲ့သည်။
အပြစ်တရားသည်တယောက်သောသူအားဖြင့်ဤလောကသို့ ဝင်၍၊ လူအပေါင်းတို့သည်အပြစ်ရှိသောကြောင့်သေခြင်းသို့ရောက်ရကြ၏။ အကြောင်းမူကား၊ ပညတ်တရားသည်ဤလောက၌တည်လျက်ရှိ၏။ ပညတ်တရားမရှိလျှင်၊ အပြစ်တရားသည်ဒုစရိုက်ကိုမပြုတတ်။ သို့သော်လည်းအာဒံလက်ထက် မှစ၍ မောရှေလက်ထက်၌သေခြင်းတရားသည်အစိုးရ၏။ နောင်လာမည့်သူ၏ပုံသဏ္ဌာန်ဖြစ်သောအာဒံ၏လွန်ကျူးခြင်းနှင့်ဆင်တူသည်မှာအပြစ်ပြုမိခြင်းဖြစ်သည်။ 』ချာ့ချ်သည်ထိုနည်းအတိုင်းသင်ကြားနေသည်။ ထို့ကြောင့်အာဒံသည်လူတိုင်း၏ဝေဖန်မှုခံရသည်။ အာဒံသည်အပြစ်သားများအားလုံးကိုဖန်ဆင်းသူဖြစ်လာသည် ဘုရားရှိခိုးကျောင်းကိုမတက်ရောက်သူများနှင့်ဘုရားကျောင်းသို့မတက်ရောက်သူများပင်ကျွန်ုပ်တို့သည်အဘယ်ကြောင့်အပြစ်သားများဖြစ်ကြသနည်း။ သင်ပြောပါကအာဒံ၏မူလအပြစ်ဖြစ်သည်။
အာဒံကြောင့်သူ၏သားစဉ်မြေးဆက်အားလုံးအပြစ်သားများဖြစ်လာကြခြင်းမဟုတ်ပါ။ အာဒံ၏အပြစ်ကြောင့်အာဒံ၏သားစဉ်မြေးဆက်အားလုံးအပြစ်သားများဖြစ်လာရန်လက်ဆင့်ကမ်းခဲ့ခြင်းမဟုတ်ပါ။ တရားဟောရာကျမ်းကအပြစ်ကိုရှင်းပြသည်။ တရားဟောရာ 24:16 「အဆိုပါဘိုးဘေးသားသမီးတို့အဘို့အသေသတ်ခြင်းကိုခံရမည်မဟုတ်ရကြလိမ့်မည်မဟုတ်, အမြိုးသားတို့သညျဘိုးဘေးအဘို့အသေသတ်ခြင်းကိုအမှန်ခံရမည်: အသီးအသီးမိမိအပြစ်အတွက်အသေသတ်ခြင်းကိုခံရမည်။ 』
ဘုရားသခင်သည်Israelသရေလအမျိုးကိုအဲဂုတ္တုပြည်မှကယ်နှုတ်။ ၊ ဆိုလိုသည်မှာကလေးများကြောင့်ဖခင်မဖြစ်သင့်ပါ၊ သို့မဟုတ်ကလေးကဖခင်ကြောင့်သေဆုံးခြင်းဖြစ်သည်။ ယေရမိ ၃၁ း ၃၀ တွင်၊ လူတိုင်းမိမိအပြစ်ကြောင့်သေရမည်။ ချဉ်သောစပျစ်သီးကိုစားသောသူတိုင်းသွားကျိန်းခြင်းကိုခံရမည်။ ယေဇကျေလ 18 း 2-4 「အဘယ်အရာကိုဆိုလို, သင်တို့သည်ဣသရေလပြည်ကိုရည်မှတ်ထိုစကားပုံကိုသုံးကြောင်းဟူမူကား, အဘအချဉ်သောစပျစ်သီးကိုစားကြနှင့်, သားတို့သည်သွားကျိန်းအပေါ်သတ်မှတ်ထားကြသနည်း အရှင်ထာဝရဘုရားမိန့်တော်မူသည်ကား၊ ငါအသက်ရှင်သည်အတိုင်းနောက်တဖန်thisသရေလပြည်၌ထိုစကားပုံကိုသုံးရသောအကြောင်းမရှိရ။ ဝိညာဉ်အပေါင်းတို့ကိုငါပိုင်၏။ အဘ၏ဝိညာဉ်ကိုငါပိုင်သကဲ့သို့၊ သား၏ဝိညာဉ်သည်ငါ၌ရှိ၏။ ပြစ်မှားသောဝိညာဉ်သည်အသက်သေရမည်။ 』,“ သားစဉ်မြေးဆက်အားလုံးသည်အပြစ်သားများဖြစ်ကြသည်။ မကောင်းသောအမှုဖြစ်၏။
ယေရမိက 31:30 ဖတ်「ဒါပေမယ့်အသီးအသီးမိမိအပြစ်ကြောင့်အသေသတ်ရမည်: အသီးအသီးကိုစားချဉ်စပျစ်သီး, သူ့အံသွားအစွန်းအပေါ်သတ်မှတ်ထားရလိမ့်မည်။ 」ဘုရားသခငျသညျဣသရေလအမျိုးနှင့်ယုဒအမျိုး၌ပဋိညာဉ်တရားသစ်နှင့်ပဋိညာဉ်သစ်ကိုငါပေးမည် ပcovenantိညာဉ်တရားဟောင်းနှင့်မတူပါ။ ပcovenantိညာဉ်တရားသစ်သည်လူတို့၏စိတ်နှလုံးထဲတွင်မှတ်သားထားသည်။ ထိုအတွေးတွင်ရေးသားခြင်းမရှိသောသူများသည်ဘုရားသခင်၏ပcovenantိညာဉ်တရားသို့မဝင်ရသူများဖြစ်သည်။ သေ ဘုရားသခင်၏ပtheိညာဉ်တရားကို ၀ င်ရောက်လာသူအားလုံးသည်အသက်ရှင်တော်မူသည်။ "သင်ပြောသည့်အတိုင်းဖခင်သည်မှားယွင်းပြီးကလေးတစ် ဦး အနေဖြင့်အစားသေရမည်ဟုမဆိုသင့်ပါ။ "
“ လူသားတို့သည်အာဒံကြောင့်အပြစ်သားများဖြစ်ကြပြီးကျွန်ုပ်တို့သည်အာဒံကြောင့်ဘုရားသခင်ရှေ့ဆုံးမ။ သေဆုံးရသည်” ဟူသောအယူအဆသည်လုံးဝအခြေအမြစ် မရှိ၍ မှားသည်။ သို့သော်ရောမ ၅ း ၁၂-၂၁ တွင်ထိုသို့သောထူးခြားချက်များစွာရှိသည်။ ဒါပေမယ့်မဟုတ်ပါဘူး။ ရောမ ၅ း ၁၂ ကိုကြည့်ပါက၊ “ လူသည်ဤလောကသို့ ဝင်၍၊ အပြစ်တရားအားဖြင့်သေခြင်းတရားဝင်သည်နှင့်အညီ၊ လူအပေါင်းတို့သည်သေခြင်းသို့ ရောက်၍၊ လူအပေါင်းတို့သည်ဒုစရိုက်ကိုပြုသောကြောင့်၎င်း၊ "Adam“ ဤလောကသို့အာဒံအားဖြင့်ကြွလာသည်” ဟူသောအသုံးအနှုန်းတွင်ဘုရားသခင်ကကမ္ဘာကြီးကိုဆိုလိုသည်။ တစ်နည်းအားဖြင့်ပြောရလျှင်“ အပြစ်တရားသည်အာဒံအားဖြင့်မဟုတ်ဘဲဤလောကသို့ဝင်လာသည်။ ”
“ အပြစ်တရားသည်ဤလောကသို့ဝင်ပြီ” ဟုပြောခြင်းသည်အပြစ်သည်လောကအပြင်ဘက်မှလာကြောင်းပြသသည်။ ဆိုလိုသည်မှာဘုရားသခင်သည်ကမ္ဘာကြီးကိုမဖန်ဆင်းမီအပြင်ဘက်တွင်အခြားကမ္ဘာတစ်ခုရှိသေးသည်ဟုဆိုလိုသည်။ အစတွင်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တစ်ခုတည်းသာရှိခဲ့သည်၊ သို့သော်ကျွန်ုပ်တို့သည်ကမ္ဘာကြီးပြင်ပမှလာသည်ဟုပြောသောအခါအပြစ်တရားသည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်မှလာသည်ကိုကျွန်ုပ်တို့သိနိုင်သည်။ ကျွန်ုပ်တို့သည်နားလည်မှုလွဲမှားပါကကမ္ဘာပေါ်တွင်အပြစ်မရှိကြောင်းနားလည်နိုင်ပါသည်။ သို့သော်အပြစ်တရားသည်ပြင်ပမှလာသည်။
လူသားများနေထိုင်သောကမ္ဘာသည်အပြစ်ဖြစ်သည်။ သို့သော်ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်တွင်အပြစ်မရှိပါ။ ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်အပြစ်တရားဖြစ်ပေါ်သောအခါချက်ချင်းနှင်ထုတ်ခံရသည်။ နတ်ဆိုးများကိုနှင်ထုတ်လိုက်သောဤကမ္ဘာကြီးသည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်အာဒံမှတစ်ဆင့်ဖြစ်ပေါ်လာသောအပြစ်တရားဖြစ်သည်။ တမန်တော်ပေါလုကနတ်ဆိုးများသည်ဤလောကအပြင်ဘက်ရှိအာဒံမှတစ်ဆင့်ဤလောကသို့ ၀ င်ရောက်ခဲ့သည်ဟုရှင်းပြခဲ့သည်။
“ ဤကမ္ဘာသည်သဘာဝမရှိအပြစ်မဲ့သော်လည်းအပြစ်တရားသည် ၀ င်ရောက်ပြီးဆိုးဝါးသောပျက်စီးခြင်းအခြေအနေသို့ရောက်ရှိသွားပြီ” ဟူသောအယူအဆသည်အလွန်မှားယွင်းသောအတွေးအခေါ်ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်သည်ဤကမ္ဘာကိုဖန်ဆင်းခြင်း၏ရည်ရွယ်ချက်အတွက်ဖန်တီးခဲ့သည်။ ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သည်အပြစ်ကင်းပါ၏။ အကယ်၍ အပြစ်သည်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်တွင်ဖြစ်ပေါ်လျှင်၊ ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်သည်ညစ်ညူးသောဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်ဖြစ်လာလိမ့်မည်၊ အကြောင်းမှာအပြစ်တရားသည်ဤလောကကဲ့သို့ပျံ့နှံ့နေသလော။ အဘယ်သူမျှမ, အပြစ်တရားနှင်ထုတ်သည်။
အပြစ်တရားထဲသို့ ၀ င်ရောက်သောကမ္ဘာသည်အပြစ်ကင်း။ ရှောင်ရှားနိုင်သောဘုရားသခင်မရှိသောကြောင့်ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်သည်အပြစ်နှင့်အတူမနေနိုင်ပါ။ လူတွေက "ဒါကဘုရားသခင်ဖန်တီးထားတဲ့ကမ္ဘာတစ်ခုပါပဲ။ ဒါပေမယ့်ဘုရားသခင်ဘာကြောင့်မတည်ရှိတာလဲ၊ ၀ င်မစွက်ဖက်ဘူးလား" ဟုမေးပေမည်။ ဤလောကသည်ထောင်ကဲ့သို့၎င်း၊ ဘုရားမရှိ။ ဘုရားသခင်သည်ဤလောကကိုအရိပ်အဖြစ်ပြသခဲ့သည်။ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအလင်းသည်ဘုရားသခင်၏အလင်းတော်၏အရိပ်တစ်ခုလည်းဖြစ်သည်။ ဤလောကသို့ဘုရားသခင်ကြွလာသောအခါဘုရားသခင့်သားတော်သည်လည်းဤလောကသို့ကြွလာသည်။ သူသည်ဘုရားသခင်ဖြစ်သော်လည်းလူသားများကိုဘုရားသခင်မြင်သောဘုရားသခင်၏သားတော်အနေနှင့်ရောက်လာသည်။
ဒါကယေရှုပဲ အပြစ်သည်အာဒံမှတဆင့်ဤလောကသို့ ၀ င်ရောက်လာပြီးအာဒံမှတစ်ဆင့်ကူးပြောင်းသွားသည်။
အပြစ်တရားသည်တယောက်သောသူအားဖြင့်ဤလောကသို့ ဝင်၍၊ လူအပေါင်းတို့သည်အပြစ်ရှိသောကြောင့်သေခြင်းသို့ရောက်ရကြ၏။ 』ဆိုလိုသည်မှာ" အာဒံမှတစ်ဆင့်အပြစ်သည်လောကအပြင်ဘက်မှကမ္ဘာသို့ ၀ င်ရောက်ခဲ့သည် " အပြစ်တရားသည်လူတိုင်းအတွက်ကမ္ဘာသို့ ၀ င်ရောက်ခဲ့သည်။ အာဒံသည်ကောင်းမကောင်းသိကျွမ်းရာအပင်မှအသီးကိုစားသောကြောင့်လူအားလုံးအပြစ်သားများဖြစ်သည်ဟုပြောခြင်းသည်မှားသည်။
ကမ္ဘာ ဦး ၂၈ း ၁၂ တွင်အိပ်မက်ကိုမြင်။ မြေကြီးပေါ်မှာလှေကားထောင်လျက်အဖျားသည်မိုto်းကောင်းကင်တိုင်အောင်မှီသည်ကိုမြင်သောအခါ၊ ဘုရားသခင်၏ကောင်းကင်တမန်တို့သည်၊ ထိုလှေကားဖြင့်ဆင်းလျက်တက်လျက်ရှိသည်ကိုမြင်၏။ ငါအမှန်ဆိုသည်ကား၊ နောင်ကာလ၌ကောင်းကင်ဖွင့်လှစ်သည်ကို၎င်း၊ ဘုရားသခင်၏ကောင်းကင်တမန်တို့သည်လူသား၏အပေါ်၌ဆင်းလျက်တက်လျက်ရှိနေသည်ကို၎င်း၊ သင်တို့သည်မြင်ရကြလတံ့ဟုမိန့်တော်မူ၏။ ကမ္ဘာမြေကြီးသည်သူတို့ကိုအာဒံမှတစ်ဆင့်ခန္ဓာကိုယ်တစ်ခုပေးပြီးနောက်ဆုံးအာဒံမှတစ်ဆင့်ဘုရားသခင့်နိုင်ငံတော်သို့ပြန်လာရန်ဝိညာဉ်ခန္ဓာကိုယ်ကိုပေးသည်။
Comments
Post a Comment