ဘာသာတရားတိုင်းတွင် ကယ်တင်ခြင်းနည်းလမ်းရှိမည်ဟု ယုံကြည်သူများ

 

ဘာသာတရားတိုင်းတွင် ကယ်တင်ခြင်းနည်းလမ်းရှိမည်ဟု ယုံကြည်သူများ

 

ရှင်ယောဟန် ၁၄: တွင် ယေရှုက၊ ငါသည် လမ်းခရီး၊ သမ္မာတရားနှင့် အသက်ဖြစ်၏ဟု မိန့်တော်မူ၏။ အဘယ်သူမျှ ခမည်းတော်ထံသို့ မရောက်ဘဲ၊ ဤစကားများကိုအခြေခံ၍ ယေရှုခရစ်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်မှတပါး ကယ်တင်ခြင်းနည်းလမ်းမရှိပါ။

ခရစ်ယာန်အသင်းတော်သည် ကယ်တင်ခြင်းဟူသော စကားလုံးကို အသုံးပြုသည်။ ကယ်တင်ခြင်းရဲ့ အဓိပ္ပါယ်ကို နားလည်ရမယ်။ ကယ်တင်ခြင်းသည် သေခြင်းဘေးမှ ကယ်တင်ခြင်းဖြစ်ပါသည်။ နောင်တရသော အပြစ်သားများကို ဘုရားသခင် ကယ်တင်ခြင်းဖြစ်ပါသည်။ ထို့ကြောင့်၊ ဘုရားသခင်သည် နောင်တရသော အပြစ်သားများကို ဖြောင့်မတ်သောသူများအဖြစ်သို့ ပြောင်းလဲစေခြင်းဖြင့် ၎င်းတို့သည် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သို့ ပြန်လည်ရောက်ရှိနိုင်မည်ဖြစ်သည်။ ဒီနေရာမှာ နောင်တရခြင်းရဲ့ အဓိပ္ပါယ်က အရေးကြီးတယ်။ ဤလောက၌ရှိသော အသင်းတော်၏လူတို့သည် လောက၌ ကျူးလွန်ခဲ့သော အပြစ်များကိုသာ တွေးတောကြကုန်၏။ ထို့ကြောင့်၊ ဘုရားကျောင်းအဖွဲ့ဝင်များသည် ဤလောက၌ ၎င်းတို့၏အပြစ်များကို ဝန်ခံပြီး ဘုရားသခင်ထံ နောင်တရသည်ဟု ဆိုကြသည်။ သို့ရာတွင်၊ သူတို့သည် နေ့တိုင်း မလွဲမသွေ အပြစ်ပြုနေကြသည်ဟု ယုံကြည်သောကြောင့်၊ ပညတ်တရား၏အလင်း၌ အပြစ်ကိုရှောင်ရှားရန် နေ့စဉ်ရုန်းကန်နေကြရသည်။ သူတို့သည် အပြစ်ကျူးလွန်သောအခါ ချက်ချင်းဝန်ခံပြီး ယေရှု၏အသွေးတော်အားဖြင့် ခွင့်လွှတ်ခြင်းကို ရယူကြသည်။

အပြစ်နှစ်ပါးရှိတယ်။ ဇာတိစိတ်နှလုံး၏ လောကီအပြစ်နှင့် ဘုရားသခင်ထံတော်၌ ဝိညာဉ်တော်၏ အပြစ်လည်း ရှိပါသည်။ ဇာတိစိတ်နှလုံး၏ အပြစ်အချို့သည် လုပ်ရပ်များတွင် ထင်ရှားသော်လည်း အချို့မှာ မဟုတ်ပါ။ လူတွေရဲ့စိတ်နှလုံးနဲ့လုပ်တဲ့အရာဟာ အပြစ်တစ်ခုလည်းဖြစ်တယ်လို့ ယေရှုပြောခဲ့တယ်။ သို့ရာတွင်၊ ဝိညာဉ်တော်၏အပြစ်သည် လောက၏အပြစ်မဟုတ်၊ ဘုရားသခင်ကဲ့သို့ဖြစ်ရန် ဘုရားသခင်ကို ထားရစ်ခဲ့သော အပြစ်ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်ကို မယုံကြည်သော သို့မဟုတ် ဘုရားသခင်ကို ဆန့်ကျင်သော မည်သည့်အရာမဆို ဝိညာဉ်၏ အပြစ်ဖြစ်လာသည်။ လောက၏အပြစ်များကို ခွင့်လွှတ်နိုင်သော်လည်း ဘုရားသခင်ကို ဆန့်ကျင်သောအပြစ်များကို ခွင့်မလွှတ်နိုင်ပါ။ ဘုရားသခင်က ခွင့်မလွှတ်နိုင်တဲ့ အပြစ်က သေရမယ်။

ဘုရားသခင်သည် လူသားတို့ကို အပြစ်မှကယ်တင်ရန် ဤကမ္ဘာမတည်မဆောက်မီ ခရစ်တော်ကို ကြိုတင်သတ်မှတ်ထားခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့်၊ ယေဟောဝါဘုရားသခင်ကိုယ်တော်တိုင်၊ ဘုရားသခင်၏သားတော်၏နာမဖြင့် မိန်းမ (မာရိ) အားဖြင့် လူ့ဇာတိကိုခံယူပြီး သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်၏တန်ခိုးဖြင့် ဤလောကသို့မွေးဖွားလာခဲ့သည်။ ထိုလူသည် ယေရှုခရစ်ဖြစ်သည်။ ယေရှုခရစ်သည် ကမ္ဘာပေါ်ရှိ လူသားအားလုံးကို ကယ်တင်ရန် ကားတိုင်ပေါ်တွင် အသေခံခဲ့သည်။ ဟေဗြဲ 9:28 တွင်ဤသို့ဆိုသည် ထို့ကြောင့် ခရစ်တော်သည် လူများစွာတို့၏အပြစ်များကို ခံနိုင်ရည်ရှိရန် တစ်ချိန်က ကမ်းလှမ်းခံခဲ့ရသည်။ သူ့ကိုရှာသောသူတို့အား ကယ်တင်ခြင်းအလို့ငှာ အပြစ်မရှိဘဲ ဒုတိယအကြိမ်ပေါ်လာလိမ့်မည်။

သခင်ယေရှု ကားတိုင်ပေါ်မှာ အသေခံခဲ့တဲ့ အဖြစ်အပျက်ကတော့ လူများစွာရဲ့ အပြစ်တွေကို ခံဖို့ပါပဲ။ အပြစ်သားများသည် ဝိညာဉ်တော်အားဖြင့် ဘုရားသခင်ကို ပြစ်မှားသောကြောင့် ဘုရားသခင်ရှေ့၌ သေရမည်။ ထို့ကြောင့် ဘုရားသခင်သည် ဖျန်ဖြေသူ တစ်ဦးကို ထူထောင်ထားသည်။ ယေရှုခရစ်၏အသေခံခြင်းနှင့်အတူ စည်းလုံးညီညွတ်သူများသည် ဘုရားသခင်သည် ကိုယ်တော်ကို သေသူအဖြစ် မှတ်ယူမည်ဟု ဆိုလိုသည်။ ရောမ : တွင်၊ ထိုကြောင့်၊ ငါတို့သည် ခမည်းတော်၏ဘုန်းတော်အားဖြင့် သေခြင်းမှထမြောက်တော်မူသည်နှင့်အညီ၊ ခရစ်တော်သည် ခမည်းတော်၏ဘုန်းတော်အားဖြင့် သေခြင်းမှထမြောက်တော်မူသကဲ့သို့၊ ငါတို့သည်လည်း အသစ်သောအသက်တာ၌ ကျင်လည်ရကြမည်။

ဗတ္တိဇံသည် သေခြင်းနှင့် ရေ၌ ပြန်လည်မွေးဖွားခြင်းကို ကိုယ်စားပြုသည်။ အပြစ်သားတစ်ဦးကို ယေရှုခရစ်နှင့်အတူ အဘယ်ကြောင့် သင်္ဂြိုဟ်သင့်သနည်း။ ဘုရားသခင်ကို လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ ထားရစ်ခဲ့သော အပြစ်သားတစ်ဦးသည် သေရမည်ဖြစ်သော်လည်း ယေရှုခရစ်သည် ထိုနေရာတွင် ရှိနေသည်။ ထို့ကြောင့်၊ ယေရှုခရစ်နှင့်အတူ အသေခံတော်မူသည်ဟု ယုံကြည်သူတိုင်း၊ အပြစ်သားသည် သေပြီးသော ဝိညာဉ်ကို ထမြောက်စေကြောင်းကို ဘုရားသခင် အသိအမှတ်ပြုသည်။ ဤဘဝသစ်သည် ဝိညာဉ်၏အသက်ကို ဆိုလိုသည်။

ရေနှင့် ဝိညာဉ်တော်မှ မွေးဖွားခြင်းဟူသည်ကား၊ ရေသည် ယေရှုခရစ်နှင့်အတူ အသေခံခြင်း၏ ဖော်ပြချက်ဖြစ်သည်။ ပေ ၃း၂၀-၂၁ တွင်၊ တစ်ချိန်က နာခံမှုမရှိသော၊ နောဧလက်ထက်၌ ဘုရားသခင်သည် စိတ်ရှည်သည်းခံ၍ စောင့်ဆိုင်းနေချိန်၊ အနည်းငယ်သာသောအားဖြင့် သင်္ဘောသည် ပြင်ဆင်နေချိန်ဖြစ်ပြီး၊ အနည်းငယ်သာသောအားဖြင့် ဝိညာဉ်ရှစ်ခုကို ရေဖြင့် ကယ်တင်ခဲ့သည်။ သခင်ယေရှုခရစ်၏ ထမြောက်ခြင်း အားဖြင့်၊ ဗတ္တိဇံကိုပင် ခံရသော ပုံသဏ္ဌာန်သည် ယခု ငါတို့ကို ကယ်တင်တော်မူသည် (ကိုယ်ခန္ဓာ၏ အညစ်အကြေးကို ပယ်ရှားခြင်း မဟုတ်ဘဲ၊ ဘုရားသခင်အပေါ် ကောင်းသောသြတ္တပ္ပစိတ်၏ အဖြေ)

ထို့ကြောင့်၊ ယေရှုခရစ်နှင့်အတူ လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ အသေခံသည်ဟု ယုံကြည်သူများ၊ ရေ၌ သေဆုံးသွားသူများ၊ ဘုရားသခင်သည် သန့်ရှင်းသော ဝိညာဉ်တော်၏ တန်ခိုးဖြင့် သူတို့ကို အသက်သစ် ပေးသနားတော်မူ၏။ သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်သည် ဝိညာဉ်အား အသက်ပေးသည်။ တရားဝင်နှစ်ခြင်းခံသူများသည် ဤအဓိပ္ပါယ်ကိုပင် မသိကြသူများဖြစ်သည်။ ယုံကြည်သူတစ်ဦးသည် ၎င်းတို့သည် ဘုရားသခင်အတွက် သေတတ်သောသူဖြစ်ကြောင်း သိရှိနားလည်လာသောအခါ၊ နောင်တရပြီး ယေရှုခရစ်၏အသေခံခြင်းနှင့်အတူ စည်းလုံးညီညွတ်ခြင်းကို အမှန်တကယ်ယုံကြည်သောအခါ၊ ဘုရားသခင်သည် သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်ကို လက်ဆောင်အဖြစ် ပေးတော်မူ၏။ ဤသည်မှာ သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်၏ဗတ္တိဇံဖြစ်သည်။

ဘုရားသခင်၏ ကျေးဇူးတော်ကြောင့် ဝိညာဉ်တော် ပြန်လည်ရှင်သန်လာသူများသည် လောက၏ အပြစ်များမှ လွတ်မြောက်ကြလိမ့်မည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် ယေရှုခရစ်၏အသွေးတော်သည် အပြစ်သားများကို ရွေးနှုတ်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။ ရွေးနှုတ်ခြင်းဆိုသည်မှာ အပြစ်သားတစ်ဦးကို အသွေးနှင့်စာတန်ထံမှ ဝယ်ယူခြင်းဖြစ်သည်။ စာတန်အုပ်ချုပ်သောကမ္ဘာတွင်၊ ဘုရားသခင်သည် အပြစ်သားများကို သွေး၏အဘိုးဖြင့် စာတန် (ဤလောက) မှ ကယ်တင်တော်မူ၏။ ထို့ကြောင့်၊ ခရစ်တော်နှင့် စည်းလုံးညီညွတ်သော သူတို့သည်လည်း လောကီသားတို့အတွက် အသေခံကြရသည်။ ရောမ ၆း၆- တွင်၊ ကျွန်ုပ်တို့၏လူဟောင်းသည် အပြစ်တရား၏အစေကိုမခံရမည်အကြောင်း၊ အပြစ်၏ကိုယ်ခန္ဓာကို ဖျက်ဆီးခြင်းငှာ၊ လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ အသေခံတော်မူကြောင်းကို သိမှတ်လျက်၊ သေလွန်သောသူသည် အပြစ်မှလွတ်သည်ဟုဖော်ပြထားသည်။

လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ သခင်ယေရှုခရစ်အတွက် တစည်းတလုံးတည်းရှိတဲ့သူတွေဟာ ခရစ်တော်ထဲမှာ ရှိတယ်။ ဘုရားသခင်သည် ရောမ : တွင်ကဲ့သို့ ခရစ်တော်၌ရှိသူများကို အပြစ်မတင်တော့ပါ။ ထို့ကြောင့် ဇာတိပကတိအတိုင်းမကျင့်၊ ဝိညာဉ်တော်၏နောက်သို့လိုက်သော ယေရှုခရစ်၌ရှိသောသူတို့ကို ယခုတွင် အပြစ်စီရင်ခြင်းမခံရ။ ယေရှုခရစ် ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီး ဘုရားသခင်ထံ ကြွလာသောအခါ၊ သူသည် လောက၏ အပြစ်အားလုံးကို ဖယ်ရှားခဲ့သည်။ နှစ်ခြင်းဆရာယောဟန်က ယေရှုသည် ဤလောက၏အပြစ်ကို ဆောင်သွားသောသိုးသငယ်အဖြစ် ဖော်ပြခဲ့သည်။ ယုံကြည်သောသူသည် ပညတ်တရား၌အသေခံသည်ဖြစ်၍၊

ထို့ကြောင့် ဘာသာတရားတိုင်းတွင် ကယ်တင်ခြင်းရှိသည်ဟု ဆိုသူများသည် အပြစ်နှင့် ကယ်တင်ခြင်းအကြောင်းအရာကို နားမလည်ခြင်းကြောင့် ဖြစ်ပေါ်လာခြင်းဖြစ်သည်။ အခြားဘာသာတရားများတွင် ကယ်တင်ခြင်းဆိုသည်မှာ လူတစ်ဦးသည် ဘုရားကိုယုံကြည်သောအခါ ဘုရားသခင်သည် ယုံကြည်သူအား သေပြီးနောက် ပရဒိသုသို့ပို့ဆောင်သည့် ယုတ္တိဗေဒဖြစ်သည်။ ဤယုံကြည်မှုအတွက် အကြောင်းပြချက်များစွာရှိနိုင်သော်လည်း ဘုရားသခင်နှင့် ယုံကြည်သူကြားတွင် သခင်ကျွန်ဆက်ဆံရေး ထူထောင်နိုင်ရန် ယုံကြည်သူသည် ဘုရားသခင်ထံ မိမိကိုယ်မိမိ မြှုပ်နှံရမည်ဟူသော အယူအဆတစ်ခုဖြစ်ပြီး ရလဒ်အနေဖြင့် ဘုရားသခင်သည် အဖိုးအခကို ဆုချသည်။ အားထုတ်မှု။ ထို့အပြင်၊ မိမိကိုယ်ကို သတိရှိမှု လေ့ကျင့်ခြင်းဖြင့် ဘုရားသခင်၏ အခြေအနေကို ရောက်ရန် ၎င်းတို့ကိုယ်တိုင် ကြိုးပမ်းအားထုတ်ကြသည်ဟု ယုံကြည်သူများ ရှိပြီး ထိုကြိုးပမ်းမှု၏ ရလဒ်အနေဖြင့် အချို့သော ဥပဒေများက ၎င်းတို့အား ဆုချီးမြှင့်ခြင်း ခံရမည်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ခရစ်ယာန်ဘာသာတွင် ကယ်တင်ခြင်းသည် အခြားဘာသာတရားများနှင့် အလွန်ကွာခြားပါသည်။

ဘာသာတရားတိုင်းတွင် ကယ်တင်ခြင်းနည်းလမ်းရှိ၏ဟုဆိုကြသော ခရစ်ယာန်များသည် ခရစ်ယာန်ဘာသာမှလွဲ၍ အခြားဘာသာတရားများမှာလည်း ကယ်တင်ခြင်းနည်းလမ်းရှိကြသည်ဟု ယူဆကြသည်။ လမ်းကြောင်းတစ်ခုမဟုတ်ပေမယ့် ဘာသာတရားနဲ့တူတဲ့ တောင်တက်တဲ့အခါ လမ်းပေါင်းများစွာ ရှိတယ်လို့ ပြောတဲ့သူတွေရှိတယ်။ သို့သော် ခရစ်ယာန်ဘာသာ၏ ကယ်တင်ခြင်းအကြောင်းကို အခြားဘာသာတရားများနှင့် ဆွေးနွေးခြင်းသည် ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်သည်။ ခရစ်ယာန်ကယ်တင်ခြင်းသည် အခြားသောဘာသာတရားများနှင့်ဆင်တူသည်ဟုဆိုသူများသည် ယေရှုခရစ်ကိုယုံကြည်သည်ဟုဆိုသော်လည်း ခရစ်တော်၌မရှိပေ။

Comments

Popular posts from this blog

ပထမလူ အာဒံနှင့် နောက်ဆုံးလူ အာဒံ(၁)

ကောင်းမကောင်းသိကျွမ်းရာအပင်

ယေရှုသည် ရေပေါ်လမ်းလျှောက်