ဗိမာန်တော်ဟောင်း ပျောက်ပြီး ဗိမာန်သစ်ကို နှလုံးသားထဲမှာ ဆောက်ထားတဲ့သူတွေ
ဗိမာန်တော်ဟောင်း ပျောက်ပြီး ဗိမာန်သစ်ကို နှလုံးသားထဲမှာ ဆောက်ထားတဲ့သူတွေ
ဗျာဒိတ်ကျမ်း 6:12-14 『ခြောက်ခုမြောက်တံဆိပ်ကိုဖွင့်သောအခါ ငါမြင်သောအခါ၊ ကြီးစွာသောငလျင်လှုပ်လေ၏။ နေရောင်သည် ဆံပင်လျှော်တေအဝတ်ကဲ့သို့ မည်း၍ လသည် သွေးကဲ့သို့ဖြစ်လေ၏။ သင်္ဘောသဖန်းပင်သည် ပြင်းစွာသော လေပြင်းကြောင့် သင်္ဘောသဖန်းသီးကို အချိန်မတန်ဘဲ ပစ်ချလိုက်သကဲ့သို့ ကောင်းကင်ကြယ်တို့သည် မြေကြီးပေါ်သို့ ကျသွားသည်။ တညီတညွတ်တည်း လိပ်သောအခါ ကောင်းကင်သည် စာစောင်ကဲ့သို့ ထွက်သွား၏။ တောင်နှင့် ကျွန်းရှိသမျှတို့ကို မိမိတို့နေရာမှ ရွှေ့ပြောင်းစေ၏။”
သမ္မာကျမ်းစာသည် ဖန်ဆင်းခြင်းဆိုင်ရာ ကယ်တင်ခြင်းအကြောင်းကိုလည်း
ဖော်ပြသည်။
စကြဝဠာ
ဖန်ဆင်းခြင်းကို
မဖော်ပြသော်လည်း
ဖန်ဆင်းခြင်းအသစ်အဖြစ်
စိတ်နှလုံးထဲတွင်
ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်
တည်ထောင်ခြင်းကို
ဖော်ပြသည်။
2 Corinthians 4:6 『မှောင်မိုက်၌ ထွန်းလင်းစေသော အလင်းကို မှာထားတော်မူသော ဘုရားသခင်သည် ယေရှုခရစ်၏ မျက်နှာတော်၌ ဘုရားသခင်၏ ဘုန်းအသရေကို သိကျွမ်းခြင်း အလင်းကို ပေးဆောင်ခြင်းငှာ၊ ငါတို့၏ စိတ်နှလုံး၌ အလင်းကို ထွန်းလင်းစေတော်မူ၏။ 17 သို့ဖြစ်၍ ခရစ်တော်၌ရှိသောသူသည် အသစ်သော သတ္တဝါဖြစ်၏။ ဟောင်းသောအရာတို့သည် ကွယ်ပျောက်၍၊ ခပ်သိမ်းသောအရာတို့သည် အသစ်ဖြစ်ကြပြီ။』 ဧဖက် 2:10 က “ငါတို့သည် ယေရှုခရစ်၌ ဖန်ဆင်းတော်မူသော (κτισθέντες) ဖြစ်ပြီး၊ ဘုရားသခင်သည် ငါတို့၌ ကျင်လည်ရမည်ဟု မိန့်တော်မူသည်အတိုင်း၊
Christentes (κτισθέντες) သည် သတ္တဝါဖြစ်သည်။ ကောလောသဲ 3:10 က၊ “ဖန်ဆင်းတော်မူသောသူ၏ပုံသဏ္ဍာန်နှင့်ပြည့်စုံသော အသိပညာနှင့် အသစ်ပြုပြင်သောလူသစ်ကို ဝတ်ဆင်စေလော့။”
ကယ်တင်ခြင်း၏ ဆန့်ကျင်ဘက်အယူအဆမှာ တရားစီရင်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ဖန်ဆင်းခြင်းမှ ဖန်ဆင်းခြင်းသို့သွားပြီးနောက်
ပြန်လည်ဖန်တီးခြင်းသို့သွားသည်
။
စီရင်ဆုံးဖြတ်ခြင်းသည်
တရားစီရင်ခြင်းသဘောတရားဖြစ်သည်။
ကမ္ဘာမြေကြီး
လျော့ရဲလာပြီး
စကြာဝဠာကြီး
ပြိုလဲခြင်းအကြောင်း
စကားလုံးများ
ပေါ်လာသည်။
အစ္စရေးသမိုင်းမှာ
ပေါ်ပေါက်ခဲ့တဲ့
တရားစီရင်ချက်ကို
အဆုံးအဖြတ်တစ်ခုအနေနဲ့
ရှုမြင်နိုင်ပါတယ်။
သမ္မာကျမ်းစာတွင်
နေ၊
လ၊
ကြယ်များ
မှောင်မိုက်သွားခြင်း၊
ကောင်းကင်ခန္ဓာများ
တုန်ခါနေပြီး
သွေးများသွန်နေသည့်
ပုံပြင်များပါရှိသည်။
ဆုတ်ယုတ်မှုရှိပါက
အသစ်သော
ဖန်တီးမှု
ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
ယုံကြည်သူများ၏
နှလုံးသားထဲသို့
ကြည့်လိုက်သောအခါ၊
အတ္တဟောင်း
ပြိုလဲသွားသောအခါ
လူသစ်ကို
ဖန်ဆင်းသည်။
ဗျာဒိတ် ၆:၁၂-၁၄ ပါအကြောင်းအရာများသည် ဘုရားသခင်၏တရားစီရင်ခြင်းကို
ရည်ညွှန်းသည်။
ဟေရှာယ
၁၃:၁၀-၁၃ တွင်၊ “ရုပ်တုဆင်းတု၏နိုင်ငံတို့ကို ငါ့လက်တွေ့သည်နှင့်အမျှ၊ ရှမာရိမြို့နှင့် သူ၏ရုပ်တုတို့၌ ငါပြုသည်အတိုင်း၊ ယေရုရှလင်မြို့နှင့် သူ၏ရုပ်တုတို့ကို ပြုသည်မဟုတ်လော။ ထို့ကြောင့်၊ ထာဝရဘုရားသည် ဇိအုန်တောင်နှင့် ယေရုရှလင်မြို့တို့၌ အမှုတော်အလုံးစုံကို ဆောင်ရွက်တော်မူသောအခါ၊ အာရှုရိရှင်ဘုရင်၏ ခိုင်မာသောစိတ်နှလုံး၏ အသီးအနှံကို ငါဒဏ်ခတ်၍၊ ဘုန်းအသရေတော်သည် ထင်ရှား၏။ အကြောင်းမူကား၊ ငါ့လက်၊ ငါ့ပညာအားဖြင့် ငါပြုပြီ။ အကြောင်းမူကား၊ ငါသည် ဥာဏ်ပညာရှိ၍၊ လူတို့၏ စည်းစိမ်ကို ပယ်ရှား၍ ဘဏ္ဍာကို လုယူပြီ။ ရဲရင့်သော သူကဲ့သို့ မြို့သူမြို့သားတို့ကို နှိမ့်ချပြီ။
ဟေရှာယ ၃၄:၄-၅ 『ကောင်းကင်ဗိုလ်ခြေအပေါင်းတို့သည် ကွယ်ပျောက်၍၊ ကောင်းကင်ဘုံသည် စာလိပ်ကဲ့သို့ တညီတညွတ်တည်း လှိမ့်လျက်၊ စပျစ်နွယ်ပင်မှ အရွက်ကျသကဲ့သို့၊ သင်္ဘောသဖန်းသီးကဲ့သို့ လဲကြလိမ့်မည်။ သင်္ဘောသဖန်းပင်မှ၊ အကြောင်းမူကား၊ ငါ့ဓားသည် ကောင်းကင်ဘုံ၌ ရေချိုးခြင်းခံရလိမ့်မည်။ ဣဒုမအပေါ်သို့၎င်း၊ ငါကျိန်ခြင်း၏လူတို့အပေါ်သို့၎င်း
သက်ရောက်လိမ့်မည်။"
ဤအကြောင်းအရာကား
ဘုရားသခင်သည်
ဧဒုံပြည်ကို
တရားစီရင်တော်မူခြင်းပေတည်း။
Ezekiel 32:6-8 『သင်ကူးခတ်သောပြည်၊ တောင်များတိုင်အောင်၊ မြစ်တို့သည် သင့်၌ ပြည့်ကြလိမ့်မည်။ ငါထုတ်သောအခါ၊ ကောင်းကင်ကို ဖုံးလွှမ်း၍ ကြယ်တို့ကို မိုက်စေမည်။ နေကို မိုဃ်းတိမ်နှင့် ငါဖုံးလွှမ်းမည်။ လသည် သူ့အလင်းကို မပေးရ။ တောက်ပသော ကောင်းကင်အလင်းရှိသမျှတို့ကို
သင့်အပေါ်၌
မှောင်မိုက်ဖြစ်စေ၍၊
သင်၏ပြည်၌
မှောင်မိုက်ကို
ထားမည်ဟု
အရှင်ထာဝရဘုရားမိန့်တော်မူ၏။`ဤစကားများသည် အဲဂုတ္တုပြည်၌ တရားစီရင်ခြင်းဆိုင်ရာ ပရောဖက်ပြုချက်ဖြစ်သည်။
ဘုရားသခင်ရဲ့တရားစီရင်ချက်က အစ္စရေးကို တိုက်ခိုက်တဲ့ တိုင်းတစ်ပါးနိုင်ငံတွေကို
အဓိက
သက်ဆိုင်တယ်။
ထိုနည်းတူ၊
ကျွန်ုပ်တို့သည်
ပရောဖက်များကဲ့သို့
ဗျာဒိတ်ကျမ်းကို
အနက်ပြန်ဆိုရပေမည်။
ထိုအချိန်က
ယောဟန်၏စာကို
လက်ခံရရှိသူများသည်
အေဒီ
(၁)ရာစုတွင် နေထိုင်ခဲ့ကြသော ချာ့ခ်ျလူမျိုးများဖြစ်သည်။
ဗျာဒိတ်ကျမ်းသည်
ကမ္ဘာဦးကျမ်းမှစပြီး
သမ္မာကျမ်းစာတစ်ခွင်လုံးနှင့်
ချိတ်ဆက်ထားသော်လည်း
အထူးသဖြင့်
မဿဲ
၂၄
ပါ
သံလွင်ဟောပြောချက်နှင့်
တိုက်ရိုက်ဆက်စပ်နေသည်။
မဿဲ
၂၄
သည်
ယေရုရှလင်မြို့ရှိ
ဗိမာန်တော်တရားစီရင်ခြင်းအကြောင်းဖြစ်သည်။
အကြောင်းအရာများသည်
ကောင်းကင်ခန္ဓာများ
ပြောင်းလဲနေပြီး
ကောင်းကင်၏
စွမ်းအားများ
တုန်ခါနေသကဲ့သို့ဖြစ်သည်။
၎င်းသည်
ဗိမာန်တော်၏
ပျက်စီးခြင်းကို
သရုပ်ဖော်သည်
၊
သဘာဝလောက၏
ပျက်စီးခြင်း
မဟုတ်ပါ။
တစ်နည်းဆိုရသော်
စီရင်ချက်တစ်ခုဖြစ်သည်။
မဿဲ 24:19-33 ကိုကြည့်လျှင် ``ထိုကာလ၌ နို့စို့သူငယ်ရှိသောသူတို့နှင့် နို့စို့သူငယ်တို့သည် အမင်္ဂလာရှိကြ၏။
ဥပုသ်နေ့၌လည်း မဖြစ်ပါစေနှင့်ဟု ဆုတောင်းကြလော့။ သို့ပြုလျှင် ကမ္ဘာဦးမှစ၍ ယခုတိုင်အောင် မဖြစ်စဖူး၊ မဖြစ်စဖူး၊ မဖြစ်စဖူးကဲ့သို့ ကြီးစွာသောဒုက္ခဖြစ်လိမ့်မည်။
ထိုနေ့ရက်များကို တိုစေသင့်သည်မှတပါး၊ အမဲသားကို ကယ်တင်ခြင်းသို့မရောက်သင့်။ ရွေး ချယ်ခံသူတို့ကြောင့် ထိုနေ့ရက်တို့သည် တိုလိမ့်မည်။
အကြင်သူသည် ဤအရပ်၌ ခရစ်တော်တည်းဟု သင်တို့အား လျှောက်လျှင်၊ မယုံဘူး။
အကြောင်းမူကား၊ ခရစ်တော်အတုအယောင်၊ ပရောဖက်အတုအယောင်များ ပေါ်ထွန်း၍၊ ကြီးစွာသောနိမိတ်လက္ခဏာ၊ ဖြစ်နိုင်လျှင် ရွေးကောက်ခံရသော သူကို လှည့်ဖြားကြလိမ့်မည်။ ငါအရင်ကပြောပြီးပြီ။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော်၊ သူသည် တော၌ရှိ၏ဟု သင်တို့အား ဆိုကြလျှင်၊ ထွက်မသွားနှင့်။ မယုံဘူး။ လျှပ်စီးသည် အရှေ့မှထွက်၍ အနောက်တိုင်အောင် လင်းသကဲ့သို့၊ လူသား၏ကြွလာခြင်းသည်လည်း ဖြစ်လိမ့်မည်။ အသေကောင်ရှိရာအရပ်၌ လင်းတတို့သည် စုဝေးကြလိမ့်မည်။ ထိုကာလ၏ဆင်းရဲခြင်းခံရပြီးသည်နှင့် ချက်ခြင်းနေကွယ်ကာ လသည် အလင်းကိုမပေးဘဲ၊ ကြယ်တို့သည် ကောင်းကင်မှကျ၍ ကောင်းကင်တန်ခိုးတို့သည် တုန်လှုပ်ကြလိမ့်မည်။ ထိုအခါ သားတော်၏နိမိတ်လက္ခဏာသည် ထင်ရှားလိမ့်မည်။ ကောင်းကင်ဘုံ၌ လူ၊ ထိုအခါ မြေကြီးသားအပေါင်းတို့သည် ညည်းတွားကြလိမ့်မည်။ လူသားသည် ကြီးစွာသောဘုန်းတန်ခိုးအာနုဘော်ကို ဆောင်လျက်၊ တံပိုးမှုတ်၍ ကြီးစွာသော တံပိုးမှုတ်သော ကောင်းကင်တမန်တို့ကို စေလွှတ်သဖြင့်၊ ကောင်းကင်တမန်မှတပါး၊ သင်္ဘောသဖန်းပင်ပုံဥပမာကို လေ့လာပါ။ အကိုင်းအခက်နုသေး၍ အရွက်ပေါက်သောအခါ နွေကာလနီးသည်ကို သင်တို့သိကြ၏။ ထိုနည်းတူ ဤအမှုအလုံးစုံတို့ကို မြင်သောအခါ တံခါးဝ၌ပင် နီးသည်ကို သိမှတ်ကြလော့။”
၎င်းသည် ကျောက်ဗိမာန်တော်မှ ယုံကြည်သူများ၏ စိတ်နှလုံးထဲတွင် ဘုရားသခင်နိုင်ငံတော်သို့ ရွေ့လျားမှုတစ်ခုဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် စိတ်နှလုံးထဲတွင် ဗိမာန်ဟောင်း၊ လူဟောင်း (ပထမလူ အာဒံ) ပြိုကျပြီး ဗိမာန်တော်အသစ်၊ လူသစ် (နောက်ဆုံးလူ အာဒံ) ပေါ်လာသည်။ လူဟောင်းကို တရားစီရင်ပြီး လူသစ်ကို ဖန်ဆင်းသည်။ တရားစီရင်ခြင်းသည် ဤနည်းဖြင့် ပြန်လည်ဖန်တီးထားသော ကယ်တင်ခြင်းသို့ ဦးတည်သည်။ နောင်တသည် ဤနေရာတွင် ပါဝင်သည်။
Joel 2:10 တွင် “သူတို့ရှေ့မှာ မြေကြီးလှုပ်လိမ့်မည်။ မိုဃ်းကောင်းကင် တုန်လှုပ်လိမ့်မည်၊ နေနှင့်လသည် မှောင်မိုက်ဖြစ်၍၊ ကြယ်တို့သည် ထွန်းလင်းခြင်းကို ရုပ်သိမ်းလိမ့်မည်။
အခန်းငယ် ၂း၂၈-၃၂ တွင်၊ “ထိုအခါ၊ ငါသည် ခပ်သိမ်းသော သတ္တဝါတို့အပေါ်သို့ ငါ့ဝိညာဉ်ကို သွန်းလောင်း၍၊ သင်၏သားသမီးတို့သည် ပရောဖက်ပြု၍၊ အသက်ကြီးသော အိပ်မက်ကို မြင်မက်ကြလိမ့်မည်။ လူပျိုတို့သည် ရူပါရုံတို့ကို မြင်ကြလိမ့်မည်။ ထိုကာလ၌ ကျွန်တို့အပေါ်သို့ ငါ၏ဝိညာဉ်ကို ငါသွန်းလောင်းမည်။ ကောင်းကင်နှင့်မြေကြီး၌ အံ့ဘွယ်သောအမှုတို့ကို ငါပြမည်။ ထာဝရဘုရား၏ကြောက်မက်ဖွယ်ရာနေ့ကြီးမရောက်မီ နေသည် အမှောင်ဖြစ်၍ လသည် အသွေးဖြစ်လိမ့်မည်။ ထာဝရဘုရား၏နာမတော်ကိုပတ္ထနာပြုသောသူသည် ကယ်တင်ခြင်းခံရလိမ့်မည်။ အကြောင်းမူကား၊ ထာဝရဘုရားမိန့်တော်မူသည်အတိုင်း ဇိအုန်တောင်နှင့် ယေရုရှလင်မြို့၌လည်းကောင်း၊ ထာဝရဘုရားခေါ်တော်မူသောအကြွင်းအကျန်တို့၌ ကယ်တင်ခြင်းခံရလိမ့်မည်။" 3 အခန်းငယ် 15-16 『နေနှင့်လသည် မိုက်လိမ့်မည်။ ထာဝရဘုရားသည်လည်း ဇိအုန်တောင်မှ ကြွေးကြော်၍၊ ယေရုရှလင်မြို့မှ အသံကို လွှင့်တော်မူမည်။ ကောင်းကင်နှင့်မြေကြီး တုန်လှုပ်လိမ့်မည်၊ သို့သော်လည်း၊ ထာဝရဘုရားသည် မိမိလူတို့၏ မြော်လင့်ခြင်း နှင့် ဣသရေလအမျိုးသားတို့၏ ခွန်အားဖြစ်တော်မူလိမ့်မည်။』 “ထာဝရဘုရား၏နေ့” တွင် ဘုရားသခင်သည် ယုဒ၏ရန်သူများကို တရားစီရင်မည်ဟု ပရောဖက်ပြုသည့် မြင်ကွင်းဖြစ်သည်။ တရားစီရင်ရာတွင် နောင်တရသူတို့သည် ကယ်တင်ခြင်းသို့ရောက်မည်ဟု သမ္မာကျမ်းစာက ဆိုသည်။
“ထာဝရဘုရား၏နေ့ရက်” နှင့်ပတ်သက်သော သမ္မာကျမ်းစာပိုဒ်များသည် အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သည်– အာမုတ် ၅:၁၈-၂၀ တွင်၊ “ထာဝရဘုရား၏နေ့ရက်ကို တောင့်တသောသင်တို့သည် အမင်္ဂလာရှိစေသတည်း။ မင်းအတွက် ဘယ်အဆုံးသတ်လဲ။ ထာဝရဘုရား၏နေ့သည် အလင်းမဟုတ်၊ မှောင်မိုက်ဖြစ်၏။ လူသည် ခြင်္သေ့လက်မှ ပြေး၍ ဝက်ဝံသည် ဆီးကြိုသကဲ့သို့၊ အိမ်ထဲသို့ဝင်၍ ထရံကိုထောက်၍ မြွေကိုက်၏။ ထာဝရဘုရား၏နေ့သည် မှောင်မိုက်မဟုတ်၊ အလင်းမဟုတ်ပေလော။ အလွန်မှောင်သော်လည်း အလင်းအမှောင်မရှိသလော။” ဟေရှာယတွင် ထာဝရဘုရား၏နေ့နှင့်ပတ်သက်သော ကျမ်းပိုဒ်များစွာရှိသည်။ ဆိုလိုသည်မှာ ယေဟောဝါ၏နေ့သည် ဘုရားသခင့်လူမျိုးအတွက် ကယ်တင်ခြင်းရလိမ့်မည်၊ သို့သော် မဟုတ်ပါက တရားစီရင်ခြင်းခံရမည်ဖြစ်သည်။ ယေရမိအခန်းကြီး ၃၀ နှင့် ဇေဖနိအခန်းကြီး ၁ တွင်လည်းဖော်ပြထားသည်။
ဣသရေလအမျိုးသည် ထာဝရဘုရား၏နေ့ကို စောင့်မျှော်လျက်၊ ထိုနေ့သည် ရန်သူများကို အနိုင်ယူရန် စစ်ကြောရေးနေ့ဖြစ်သည်။ သို့ရာတွင်၊ ပရောဖက်အာမုတ်သည် ထိုနေ့သည် ဣသရေလအမျိုးအတွက် တရားစီရင်ရာနေ့ဖြစ်မည်ဟု ပရောဖက်ပြုခဲ့သည်။ ပရောဖက် ဟေရှာယနှင့် ယေရမိတို့တွင် တရားစီရင်ခြင်းနှင့် ကယ်တင်ခြင်းတို့သည် တညီတညွတ်တည်း ပေါ်ထွန်းသည်။ အဆုံးတွင်၊ ယေဟောဝါ၏နေ့သည် အဓိကအားဖြင့် တရားစီရင်ရာနေ့နှင့် အကြွင်းအကျန်များအတွက် ကယ်တင်ရာနေ့ဖြစ်သည်။
ပင်တေကုတ္တေပွဲနေ့တွင်၊ ပေတရုသည် ယောလ၏စကားများ ပြည့်စုံခဲ့ကြောင်း ကြေငြာခဲ့သည်။ တမန်တော်ဝတ္ထု 2:16-21 『ပရောဖက်ယောလဟောသောစကားကား၊ နောက်ဆုံးသောကာလ၌ ဘုရားသခင် မိန့်တော်မူသည်ကား၊ ခပ်သိမ်းသော သတ္တဝါတို့အပေါ်သို့ ငါ၏ဝိညာဉ်တော်ကို ငါသွန်းလောင်း၍၊ သင်၏ သားသမီးတို့သည် ပရောဖက်ပြု၍၊ လူပျိုတို့သည် ရူပါရုံတို့ကို မြင်ကြလိမ့်မည်။ ငါ့ကျွန်များနှင့် ငါ့ကျွန်တို့အပေါ်သို့ ငါ၏ဝိညာဉ်တော်ကို ထိုကာလ၌ ငါသွန်းလောင်းမည်။ အထက်ကောင်းကင်၌ အံ့ဘွယ်သောအမှုတို့ကို၎င်း၊ အောက်မြေကြီး၌ နိမိတ်လက္ခဏာတို့ကို၎င်း ငါပြမည်။ အသွေး ၊ မီး ၊ မီးခိုးငွေ့ ၊ နေသည် မှောင်မိုက် ၊ လ သည် အသွေး အဖြစ် ပြောင်းလဲ လိမ့်မည် ၊ သခင်ဘုရား ၏ ထူးမြတ် သော နေ့ကြီး မရောက်မီ ၊ ထာဝရဘုရား၏ ကယ်တင်ခြင်းသို့ ရောက်လိမ့်မည်။
တမန်တော်ပေါလုသည် ကားတိုင်ပေါ်တွင် ယေရှုခရစ်၏သေခြင်း (တရားစီရင်ခြင်း) နှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း (ကယ်တင်ခြင်း) နှင့် ယေဟောဝါ၏နေ့ကို ချိတ်ဆက်ပေးခဲ့သည်။ ပေတရုသည် နေ၊ လ၊ ကြယ်များ ဆုံးရှုံးခြင်းကို ပင်တေကုတ္တေပွဲ (သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်ကြွလာသည့်နေ့) နှင့် ချိတ်ဆက်ပေးသည်။ ဗျာဒိတ်ကျမ်းက ဤကြောက်စရာကောင်းသောအသုံးအနှုန်းများတွင် “ရှေးဗိမာန်တော်ပျက်စီးခြင်းနှင့် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်အား အသင်းတော်သို့လွှဲပြောင်းခြင်း” တွင် ရှင်းပြထားသည်။ ထို့အတူ ဗိမာန်တော်ဟောင်း (လူဟောင်း) သည် ယုံကြည်သူ၏ နှလုံးသားထဲတွင် ပြိုကျပြီး ဗိမာန်တော်အသစ် (လူသစ်) ပေါ်လာသည်။ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဣသရေလသည် ပညတ်တရားအားဖြင့် စီရင်ဆုံးဖြတ်ပြီး ဝိညာဏဣသရေလကို ဧဝံဂေလိတရားအားဖြင့် ကယ်တင်ခြင်းသို့ရောက်စေသည်။
“နောက်တော့၊ ပြင်းစွာမြေငလျင်လှုပ်တယ်။ နေရောင်သည် ဆံပင်လျှော်တေအဝတ်ကဲ့သို့မည်း၍ လသည် အသွေးကဲ့သို့ဖြစ်လေ၏။” မဿဲ ၂၁:၁၉ တွင် “သင်္ဘောသဖန်းပင်ကို လမ်း၌မြင်သောအခါ၊ ထိုအရပ်သို့လာ၍ အရွက်မျှသာ မတွေ့၊ ယခုမှစ၍ အစဉ်မပြတ် အသီးမသီးစေနှင့်ဟု မိန့်တော်မူ၏။ ယခုတွင် သင်္ဘောသဖန်းပင်သည် သွေ့ခြောက်သွား၏။』 ဤတွင် သင်္ဘောသဖန်းပင်သည် ဣသရေလအမျိုးကို ကိုယ်စားပြုပြီး တရားစီရင်ခြင်းဆိုင်ရာ ပုံပြင်တစ်ပုဒ်ဖြစ်လာသည်။ နေ၊ လ၊ ကြယ်များသည် ပဋိညာဉ်ဟောင်းကို ကိုယ်စားပြုသည်။ ၎င်းသည် ဂျူးခေါင်းဆောင်ကို ကိုယ်စားပြုသည်။ ခေါင်းဆောင်သည် ပညတ်တရားကို အုပ်စိုးသဖြင့် ထိုအချိန်တွင် ပညတ်တရားသည် ဣသရေလလူမျိုးအတွက် အလင်းဖြစ်လာခဲ့သည်။ အလင်းဆုံးရှုံးခြင်းဆိုသည်မှာ ဂျူးခေါင်းဆောင်များ၏ အခွင့်အာဏာ ကျဆင်းလာခြင်းဖြစ်သည်။ ဂျူးခေါင်းဆောင်များသည် မေရှိယကို ငြင်းပယ်သောကြောင့် ဘုရားသခင်သည် ခေတ်သစ်တစ်ခုကို ဖွင့်လှစ်ပေးနေသည်။ ဤသည်မှာ ပညတ်တော်ခေတ်မှ ဧဝံဂေလိတရားခေတ် (ကောင်းကင်သစ်) သို့ ပြောင်းလဲခြင်း၏ မြင်ကွင်းတစ်ခုဖြစ်သည်။
သင်္ဘောသဖန်းပင်သည် အချိန်မတန်ဘဲ သင်္ဘောသဖန်းသီးများကို ပစ်ချသကဲ့သို့ ကောင်းကင်ကြယ်တို့သည် မြေကြီးပေါ်သို့ ကျသွားသည်။’ ကောင်းကင်အကြောင်း ဟေရှာယ 51:13-15 『သင်၏ဖန်ဆင်းရှင်ထာဝရဘုရားကို မေ့လျော့တော်မူပါ။ မိုဃ်းကောင်းကင်ကို ဖြန့်၍ မြေကြီးအမြစ်ကို ချ၍၊ ညှဉ်းဆဲသောသူ၏အမျက်ဒေါသကြောင့် နေ့တိုင်းအစဉ် ကြောက်ရွံ့ခြင်းရှိသလော။ ညှဉ်းဆဲသောသူ၏ ဒေါသသည် အဘယ်မှာရှိသနည်း။ သိမ်းသွားခြင်းကိုခံရသော ပြည်နှင်ဒဏ်ခံရသော သူသည် လွတ်ခြင်းငှါ အလျင်အမြန်ပြု၍၊ တွင်းထဲမှာ မသေစေနှင့်၊ မုန့်လည်း မပျက်စေနှင့်။ ငါမူကား၊ ပင်လယ်ကို ပိုင်းခြား၍ လှိုင်းတံပိုးဟုန်းဟုန်းသော သင်၏ဘုရားသခင် ထာဝရဘုရားဖြစ်၏။ ကောင်းကင်ဗိုလ်ခြေအရှင်ထာဝရဘုရားကား၊ ကမ္ဘာဦးကျမ်းတွင် ကောင်းကင်ဘုံသည် ပညတ်တရားကိုလည်း ကိုယ်စားပြုသည်။ ဆိုလိုတာက ဒီကောင်းကင်ဟောင်းကြီး ပျောက်ကွယ်သွားလိမ့်မယ်။ ၂ ပေ ၃း၁၂-၁၃ တွင်၊ “ကောင်းကင်ဘုံသည် မီးပျက်၍ ပြင်းစွာသောအပူရှိန်နှင့် အရည်ပျော်လိမ့်မည်၊ ဘုရားသခင်၏နေ့ကြွလာမည့်အချိန်ကို ရှာဖွေ၍ အလျင်အမြန်ရှာဖွေနေသလော။”
Stoikeia (στοιχεῖα အခြေခံပုံစံ stoikeion) ဂလာတိ 4:3 တွင်ပေါ်လာသည်။ 'ငါတို့ ငယ်ငယ်တုန်းကတောင် လောကရဲ့ အချုပ်အနှောင်အောက်မှာ နေခဲ့ရတယ်၊ 』 မူလတန်းကျောင်းက Stoicion။ အလားတူအသုံးအနှုန်းကို ကောလောသဲ ၂:၈ တွင်တွေ့ရှိရသည်။ မူလတန်းပညာရပ်များသည် ဥပဒေ၊ ပဋိညာဉ်ဟောင်းနှင့် လူဟောင်းများဖြစ်သည်။ ဒါတွေကို ဖျက်ဆီးပြီး ဖန်တီးမှုအသစ်တွေဆီကို ဦးတည်နေတယ်။ ထို့ကြောင့်၊ ခရစ်တော်၏ ဧဝံဂေလိတရား၊ ကောင်းကင်သစ်နှင့် လူသစ်ဖြစ်လာသည်။ ပေတရုက ကျွန်ုပ်တို့သည် ဧဝံဂေလိတရား၏အစပြုသည့်အဆင့်တွင် မတည်ရှိသင့်ဟု ပြောနေသည်။ ဆိုလိုသည်မှာ ပစ္စည်းဟောင်းသည် ပျက်သွားသလို အသစ်လည်း ပေါ်လာသည်။ မူလတန်းလေ့လာမှုများကို ကျော်လွန်သွားသည့် လုပ်ငန်းစဉ်သည် ယုံကြည်သူ၏နှလုံးသားထဲတွင် ဟောင်းနွမ်းပျောက်ကွယ်သွားပြီး လူသစ်၊ ဗိမာန်တော်အသစ်တစ်ခု ပေါ်လာသောအခါဖြစ်သည်။
“တောင်နှင့်ကျွန်းရှိသမျှတို့သည် မိမိတို့နေရာမှ ရွေ့သွားကြပြီ။” မဿဲ ၂၁:၂၁ တွင် သခင်ယေရှုက၊ ငါအမှန်ဆိုသည်ကား၊ သင်တို့သည် ယုံကြည်ခြင်းရှိ၍ ယုံမှားသံသယမရှိလျှင် ထိုအရာကိုသာ မလုပ်ရဟု မိန့်တော်မူ၏။ သင်္ဘောသဖန်းပင်၌ ပြုသောအမှုဟူမူကား၊ သင်သည် ဤတောင်ကိုဖယ်၍ ပင်လယ်ထဲသို့ ချပစ်လော့ဟု ဤတောင်ကို ဆိုလျှင်၊ ပြီးစေရမည်။” ဤကျမ်းပိုဒ်သည် သင်္ဘောသဖန်းပင်ကို ကျိန်ဆဲခြင်း၏ ရှေ့နောက်၌ ဤကျမ်းပိုဒ်ကို ဆောင်၏။ ဗိမာန်တော်ဟောင်း ပျောက်ဆုံးသွားခြင်းနှင့် ဗိမာန်တော်အသစ် ပေါ်ထွက်ခြင်းတို့သည် တောင်ကိုရွေ့လျားခြင်းနှင့်တူသည်ဟု သမ္မာကျမ်းစာက ဆိုသည်။ တောင်သည် ဘုရားသခင်တည်ရှိရာအရပ်ကို ကိုယ်စားပြုသည်။ တောင်သည် ပင်လယ်သို့သွား၏။ ပင်လယ်ထဲမှာ မျောနေတဲ့ တောင်ကြီးနဲ့တူတယ်။ ပင်လယ်သည် သူစိမ်းများအတွက် ကယ်တင်ခြင်း၏ အရာဝတ္ထုလည်းဖြစ်သည်။ ဂျူးများမှ တစ်ပါးအမျိုးသားများထံ ကယ်တင်ခြင်း လှုပ်ရှားမှုကို ဖော်ပြသည်။ တောင်ကို သရုပ်ဖော်ထားသော ဗိမာန်တော်သည် ပင်လယ် (လူမျိုးခြားများ) သို့ ရွေ့လျားသည်။
ဟေဗြဲ 12:26-28 『သူ၏အသံသည် မြေကြီးကို တုန်လှုပ်စေ၏။ ယခုမူကား၊ ငါသည် မြေကြီးကိုသာမက၊ ကောင်းကင်ကိုလည်း နောက်တစ်ကြိမ်လှုပ်မည်ဟု ကတိပြုတော်မူပြီ။ နောက်တဖန် ဤစကားသည် တုန်လှုပ်ခြင်းသို့ ရောက်သော အရာတို့ကို ဖယ်ထုတ်ခြင်း ဟူသော အဓိပ္ပါယ်သည် တုန်လှုပ်ခြင်း မပြုနိုင်သော အရာတို့သည် တည်နေစေခြင်းငှာ၊ ထို့ကြောင့် ကျွန်ုပ်တို့သည် မတုန်မလှုပ်နိုင်သောနိုင်ငံကို လက်ခံရရှိကာ ဘုရားသခင်အား ရိုသေလေးစားမှုဖြင့် ဘုရားသခင်နှစ်သက်လက်ခံနိုင်စွာ ဝတ်ပြုနိုင်စေရန် ကျေးဇူးတော်ရှိကြပါစေ- 』 သူတော်စင်များသည် မတုန်မလှုပ်နိုင်သော ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်ကို ရရှိကြသည်။
Comments
Post a Comment