ပညတ်တော်အားလုံး၏ ပထမကား အဘယ်နည်း။
ပညတ်တော်အားလုံး၏ ပထမကား အဘယ်နည်း။
မာကု 12:28 တွင် “ကျမ်းပြုဆရာတစ်ဦးသည် လာ၍ အချင်းချင်း ကျိုးကြောင်းဆင်ခြင်ကြောင်းကို ကြား၍ ကောင်းစွာဖြေကြားတော်မူကြောင်းကို ရိပ်မိ၍ လူအပေါင်းတို့၏ ပဌမပညတ်တော်ကား အဘယ်နည်းဟု မေးလျှောက်၏။
Prote (πρώτη) သည် အမိန့်ပေးထားသော ဇာတ်လမ်းကို မဆိုလိုပါ၊ သို့သော် အရေးကြီးသည့်အချက်မှာ အဓိကဖြစ်သည်။ အခန်းကြီး ၁၂ အခန်းငယ် ၂၉-၃၀ တွင် “ယေရှုကလည်း၊ အိုဣသရေလအမျိုး၊ နားထောင်လော့။ ငါတို့၏ဘုရားသခင်ထာဝရဘုရားသည် တစ်ဆူတည်းသော အရှင်ဖြစ်တော်မူသည်ဖြစ်၍၊ သင်၏ဘုရားသခင် ထာဝရဘုရားကို စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့ (kardias καρδίας)၊ စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့ (psyche ψυχῆς)၊ စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့ (Dianoias διανοίας)၊ ခွန်အားရှိသမျှနှင့် ချစ်ရမည်။ (Isquios ἰσχύος): ဤသည်မှာ ပဌမပညတ်တော်ဖြစ်သည်။』
ဒီနေရာမှာ လေးခုပေါ်လာတယ်။ ၁သက် ၃:၁၃ တွင် အလားတူစကားလုံး cardias ကိုအသုံးပြုသည်။ “အဆုံးတိုင်အောင်၊ ငါတို့သခင်ယေရှုခရစ်၏ သန့်ရှင်းသူအပေါင်းတို့နှင့်အတူ ကြွလာတော်မူသောအခါ၊ ငါတို့အဘတည်းဟူသော ဘုရားသခင်ရှေ့တော်၌ အပြစ်မရှိသော သန့်ရှင်းသောစိတ်နှလုံးကို တည်စေတော်မူမည်။ Parousia ကို ပေါ်ထွန်းခြင်းဟု ဘာသာပြန်ဆိုကြပြီး ဘုရားကျောင်းမှ လူများက ၎င်းကို အချိန်ကုန်ဆုံးချိန်တွင် ကမ္ဘာမြေပေါ် ယေရှု ဒုတိယအကြိမ်ကြွလာခြင်းဟု ယူဆကြသည်။ သို့ရာတွင်၊ ခရစ်တော်သည် သန့်ရှင်းသူများ၏နှလုံးသားထဲသို့ (ဒုတိယကြွလာခြင်း) နှင့် သန့်ရှင်းသူများ၏စိတ်နှလုံးတွင် တည်ဆောက်ထားသော ဗိမာန်တော်၌ ရှိနေခြင်းကို ပုံဖော်ထားသည်။ ထို့ကြောင့် Cardias သည် လူသစ်တစ်ဦး၏ ခန္ဓာကိုယ်ရှိ ဝိညာဉ်စိတ်ဖြစ်သည်။
Psyche သည် ဝိညာဉ်ဖြစ်သည်။ မိဘများထံမှရရှိသောဝိညာဉ်ကိုရည်ညွှန်းသည်။ ဤဝိညာဉ်သည် သေရမည့်ဝိညာဉ်ဖြစ်သည်။ အဝတ်အစားလဲသလိုပဲ၊ ဝိညာဉ်ဟောင်း (အတ္တဟောင်း) ကို ယေရှုနဲ့အတူ လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ ရိုက်ထားရမယ်။ ထို့ကြောင့် (စိတ်ဝိညာဉ်အကြွင်းမဲ့) အဘိုးအိုကို လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ ရိုက်သတ်ခြင်းဟု ဆိုလိုသည်။
Dianoias ကို ဧဖက် ၂:၃ တွင်လည်း ဖော်ပြထားပါသည်။ 'ငါတို့ရှိသမျှသည် ရှေးကာလ၌ ငါတို့၏ ဇာတိပကတိ၌ တပ်မက်ခြင်း၌လည်းကောင်း၊ စိတ်၏ အလိုဆန္ဒတို့ကို ပြည့်စုံစေခြင်းငှာလည်းကောင်း (Dianoias)၊ အခြားသူများကဲ့သို့ပင် အမျက်ဒေါသ၏ သားသမီးများသည် သဘာဝအားဖြင့် ဖြစ်ခဲ့ကြသည်။”
၎င်းကို "ဇာတိပကတိနှင့် စိတ်၏အလိုဆန္ဒ" (θελήματα τῆς σαρκὸς καὶ τῶν διανοιῶν) ဟု ဘာသာပြန်ဆိုထားသည်မှာ ဂရိဘာသာဖြင့် "ဇာတိပကတိနှင့် စိတ်၏အလိုဆန္ဒ" ဟူ၍ဖြစ်သည်။ ထိုစိတ်သည် ဇာတိပကတိမှ ဆင်းသက်လာသောကြောင့် ဇာတိပကတိစိတ်ဖြစ်သည်။ ရုပ်ခန္ဓာသည် ဘုရားသခင်ကို မသိနိုင်ပေ။ သို့ရာတွင် မျိုးစေ့ကြဲပုံဥပမာတွင်၊ လယ်သမားသည် လယ်ထွန်ခြင်း၊ မျိုးစေ့များကြဲပြီး အသီးရရှိရန် ပြုစုပျိုးထောင်သကဲ့သို့၊ ယုတ္တိဗေဒကို နားလည်ပြီး ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်ကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်ရမည်ကို ဆိုလိုသည်။
Isquios သည် အာဏာ၊ အခွင့်အာဏာနှင့် ခွန်အားကို ကိုယ်စားပြုသည်။ ယေရှုကို ခမည်းတော်ဘုရားသခင်က အခွင့်အာဏာ ပေးထားသည်။ မဿဲ 11:27 တွင်၊ “ခပ်သိမ်းသောအရာတို့သည် ငါ့ခမည်းတော်၏လက်တော်သို့ အပ်နှင်းတော်မူပြီ။ သားတော်မှတပါး အဘယ်သူမျှ ခမည်းတော်ကို မသိ။ ခမည်းတော်မှတပါး၊ သားတော်မှတပါး အဘယ်သူကိုမျှမသိ၊ သားတော်သည် မိမိအားဘော်ပြတော်မူမည်ကို၎င်း၊ ယင်းက အခွင့်အာဏာရရှိသူ သန့်ရှင်းသူများသည် ဘုရားသခင်ထံမှ ဆင်းသက်လာကြောင်း သတိရရန် ကျွန်ုပ်တို့အား မိန့်ဆိုသည်။
『ဒုတိယ (Deutera:Deuteros) ဟူသည်ကား၊ ကိုယ်နှင့်စပ်ဆိုင်သောသူကို ကိုယ်နှင့်အမျှ ချစ်ရမည်။ ဤပညတ်များထက် သာ၍ကြီးမြတ်သော ပညတ်တော်မရှိ။”
Deutera (δευτέρα) ဆိုသည်မှာ နောက်တစ်ခုဖြစ်သည်။ အရေးအကြီးဆုံးက ဘုရားသခင်ကို ချစ်ခြင်းဖြစ်ပြီး၊ နောက်တစ်ခုကတော့ အိမ်နီးချင်းတွေကို ချစ်ခြင်းပါ။ ချစ်ခြင်းမေတ္တာ (Agapao) သည် လက်ဝါးကပ်တိုင်ပေါ်၌ အသေခံခြင်းအားဖြင့် သေသောဝိညာဉ်ကို ပြန်လည်အသက်သွင်းခြင်းကို ရည်ညွှန်းသည်။ လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ သခင်ယေရှုနဲ့ တစည်းတစည်းတည်း အသေခံပြီး ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီး ဝိညာဉ်အသစ်ကို ရရှိပြီး ဝိညာဉ်က ပြန်လည်အသက်ပြန်ရှင်လာတာကြောင့် ယုံကြည်သူရဲ့နှလုံးသားထဲမှာ ဘုရားသခင်ရဲ့ နိုင်ငံတော်ကို တည်ထောင်ခဲ့တယ်လို့ ယုံကြည်သူ ယုံကြည်သူပါ။ ဤသည်မှာ ဘုရားသခင်ကို ချစ်ခြင်းဟူသော အဓိပ္ပါယ်ဖြစ်သည်။
မျိုးစေ့ကြဲသူ၏ပုံဥပမာတွင်ကဲ့သို့ ယင်းကိုအောင်မြင်ရန်အလို့ငှာ၊ မာကျောသောရုပ်ခန္ဓာကို နိုးထစေရမည်၊ ဘုရားသခင်ကို ရှာဖွေတွေ့ရှိရန်၊ ဝိညာဉ်ဟောင်းမှသေခြင်း (Psyche soul ကို mortify) နှင့် အဝတ်အသစ်ကို ၀တ်ဆင်ရမည်။ ဝိညာဉ် (cardias: the mind
of the spirit)။ ) စိတ်နှလုံးထဲတွင် ဗိမာန်တစ်ခု တည်ထောင်သည်၊ ဘုရင်မင်းမြတ်၏ ယဇ်ပုရောဟိတ်မင်းအာဏာ (Isquios) ကို ပေးအပ်ပြီး သေသောဝိညာဉ်သည် ပြန်လည်ရှင်သန်လာခဲ့သည်။ အလားတူပင်၊ ယုံကြည်သူများသည် ၎င်းတို့၏အိမ်နီးချင်းများ (အသင်းတော်ဝင်များ) ၏တူညီသောနိယာမကို နားလည်သဘောပေါက်စေပြီး သေနေသောဝိညာဉ်များကို ပြန်လည်ရှင်သန်စေသည့်အချိန်ဖြစ်သည်။
ယေရှုသည် ကျမ်းတတ်တစ်ဦး၏မေးခွန်းအတွက် အဖြေပုံစံဖြင့် မိန့်ဆိုခဲ့ပြီး ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းဆိုင်ရာ ခေါင်းစဉ်ကို ယခင်ကလည်း ဟောပြောခဲ့သည်။ ယုဒလူများထင်သည့်အတိုင်း ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းမဟုတ်ဘဲ စိတ်ဝိညာဉ် (ဝိညာဉ်နှင့်ဝိညာဉ်) ၏ထမြောက်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု ယေရှုရှင်းပြခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့်၊ ယေရှုသည် ဝိညာဉ်၏ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့် ဘုရားသခင်၏ချစ်ခြင်းမေတ္တာကို ရှင်းပြရန် စကားလုံးလေးလုံးကို တုပ၍အသုံးပြုခဲ့သည်။
သို့ရာတွင် ကျမ်းပြုဆရာက၊ ကျမ်းပြုဆရာက၊ အရှင်ဘုရား၊ ကိုယ်တော်သည် အမှန်အတိုင်း မိန့်တော်မူသည်ကား၊ ဘုရားသခင်တပါးတည်းရှိတော်မူ၏။ ပြီးတော့ သူမှလွဲလို့ တခြားဘယ်သူမှမရှိဘူး"
ယဇ်ပုရောဟိတ်များနှင့် ကျမ်းပြုဆရာများအပါအဝင် ဂျူးခေါင်းဆောင်များသည် ၎င်းတို့အား ပညတ်တရားပေးထားသည့် ဘုရားသခင်ကို ခိုင်မြဲစွာယုံကြည်ကြပြီး၊ ယေရှုမိန့်တော်မူသည်ကို ကြားသောအခါ၊ ဤသူသည် စစ်မှန်သောမေရှိယဖြစ်သည်ကို သူတို့၏စိတ်နှလုံးထဲတွင် သတိပြုမိကြပေမည်။ သမ္မာကျမ်းစာသည် မတူညီသောအသုံးအနှုန်းများကိုအသုံးပြုသော်လည်း၊ ဂျူးခေါင်းဆောင်များယုံကြည်သောဘုရားသခင်သည် ယေရှုယုံကြည်သောဘုရားသခင်နှင့် ကွဲပြားကြောင်းဖော်ပြသည်။ သူတို့သည် မိမိတို့၏ဘုရားသခင်ကိုယုံကြည်ကြသည်။ ဘုရားသခင်တစ်ဆူတည်းရှိတယ်ဆိုတာ ထင်ရှားပေမယ့် လူတစ်ဦးစီက ယုံကြည်ပုံချင်း မတူပါဘူး။ ယနေ့တွင်၊ အသင်းတော်ယုံကြည်သူတိုင်းသည် ဘုရားသခင်တစ်ဆူတည်းကို ယုံကြည်ကြသည်။ ဒါပေမဲ့ သူတို့လိုချင်တဲ့ ဘုရားသခင်ကို ယုံကြည်တယ်လို့ ပြောရင် ဘာဖြစ်မလဲ။
“မောရှေသည် သိနာတောင်ပေါ်တွင် ပညတ်တော်ကျောက်ပြားများကို လက်ခံရယူစဉ်တွင်၊ လူများတို့သည် ရွှေနွားရုပ်တုကိုလုပ်၍ ဘုရားသခင်အား ယဇ်ပူဇော်သည့်အခြေအနေနှင့် မတူပေ။ လူသားဝါဒ၊ တရားဥပဒေစိုးမိုးရေးနှင့် ကိုးကွယ်ယုံကြည်မှုဆိုင်ရာ တွေးခေါ်မှုတို့သည် ကောင်းချီးများနှင့် ကံကြမ္မာများကို ယုံကြည်ခြင်းအပေါ် အခြေခံ၍ အခြားဘာသာတရားများနှင့် ဆင်တူသော မတူညီသော ဘုရားသခင်ကို ဖန်တီးပေးသည်။
『သူအား စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့ ချစ်ခြင်း (Cardias)၊ ဥာဏ်အကြွင်းမဲ့ (Syneseos)၊ စိတ်ဝိညာဉ်အကြွင်းမဲ့၊ အစွမ်းရှိသမျှ (Isquios) နှင့် မိမိအိမ်နီးချင်းကို ကိုယ်နှင့်အမျှ ချစ်ခြင်းသည် အလုံးစုံထက်မက၊ မီးရှို့ရာယဇ်နှင့် ယဇ်ပူဇော်ခြင်း' (မာကု ၁၂:၃၃)
Cardias ဆိုသည်မှာ ဝိညာဉ်ရေးနှလုံးသား၊ Syneseos ဆိုသည်မှာ ဝိညာဉ်ရေးပညာကို ဆိုလိုပြီး Isquios သည် ဘုရားသခင်ထံမှ တန်ခိုးအာဏာကို ဆိုလိုသည်။ ဤကျမ်းပြုဆရာသည် ယေရှု၏အံ့ဖွယ်အမှုများကို မြင်ပြီး ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်နှင့်ပတ်သက်သော အကြောင်းအရာအမျိုးမျိုးကို ဟောပြောသည်ကို ကြားနေပေမည်။ နေ့စဉ်ဘ၀တွင်ပင် တိရစ္ဆာန်ယဇ်ပူဇော်ခြင်းဖြင့် အမျိုးသမီးတစ်ဦး၏ သားစဉ်မြေးဆက်၏ကတိကို တွေးတောနေပါသည်။ ဤသူသည် မိန်းမ၏သားစဉ်မြေးဆက်ဖြစ်သော ကတိထားရာအမျိုးအနွယ်ဖြစ်သော မေရှိယဖြစ်သည်ဟု သူထင်ခဲ့ပေမည်။ ၎င်းကို အတိအကျ မဖော်ပြနိုင်သော်လည်း နိကောဒင်ကဲ့သို့ပင် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်အတွက် ကြီးမားသောဆန္ဒရှိပေမည်။
“သတိရှိစွာပြန်ပြောသည်ကို ယေရှုမြင်တော်မူလျှင်၊ သင်သည် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်နှင့် မဝေးလှပါ။ ထိုနောက် အဘယ်သူမျှ သူ့ကို မေးခွန်းမမေးကြနှင့်။” (မာကု ၁၂:၃၄)။
သခင်ယေရှုက၊ “ငါသည် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်နှင့် မနီးမဝေးဖြစ်သည်” ဟု ကျမ်းပြုဆရာဆိုသည်ကို ငါမြင်၏”” ဟုမိန့်တော်မူသည်ကား၊ ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သည် သူ့အနီးသို့ရောက်နေပြီဖြစ်သော်လည်း ရန်သူအဖြစ် ယခု သူ့ထံသို့မရောက်သေးပါ။ ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော် အောင်မြင်ရန်အတွက်၊ သူတို့၏ယုံကြည်ခြင်းကို စွန့်လွှတ်ပြီး ယေရှုထံ လာရမည်။ ထိုအချိန်တွင် ယုဒဘာသာမှ ဖယ်ကျဉ်ခြင်းကို သေခြင်းဟု ယူဆကြသည်။ မဖြစ်နိုင်လောက်တဲ့ ဇာတ်လမ်းတစ်ပုဒ်ပါ။
ယနေ့ယုံကြည်သူများသည် အယူဝါဒစွဲလမ်းခြင်းမှလွဲလျှင် ဝိညာဉ်ရေးအရသေဆုံးမည်ဟု ယူဆပုံနှင့် ဆင်တူသည်။ သန့်ရှင်းသူတို့သည် လက်ဝါးကပ်တိုင်၏ လက်ရှိအသေခံခြင်းနှင့် ၎င်းတို့၏စိတ်နှလုံးထဲတွင် လက်ရှိရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကို မယုံကြည်ပါက၊ သူတို့၏နှလုံးသားထဲတွင် ခရစ်တော် ဒုတိယအကြိမ်ကြွလာမည်မဟုတ်ပေ။ အဲဒီအခါမှာ လူတိုင်းဟာ တရားဥပဒေရဲ့ လက်အောက်ခံ ဖြစ်လာတယ်။ ပညတ်တရား၌ ပါ၀င်သောသူများသည် ဘုရားသခင်ပေးထားသည့် ဥပဒေများကို စုံလင်စွာ လိုက်နာရမည်ဖြစ်ပြီး တစ်ခုတည်းကို ချိုးဖျက်ပါက တရားစီရင်ခြင်း ခံရမည်ဖြစ်သည်။ ဘယ်တစ်ခုကို ရွေးရမလဲ။ ဤသည်မှာ ဧဝံဂေလိတရားဖြစ်သည်။
ထိုအချိန်တွင်၊ ကျမ်းတတ်တစ်ဦးသည် ပညာရှိစွာဖြေဆိုပြီး ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်သည် မဝေးလှကြောင်း ယေရှုအားပြောခဲ့သော်လည်း ယနေ့အသင်းတော်အများစုသည် ပညာရှိရှိမဖြေဆိုကြပေ။ အကြောင်းရင်းမှာ ယောဟန် ၁၄:၂၁ သဘောထားကြောင့်ဖြစ်သည်။ 『ငါ့ပညတ်တို့ကို စောင့်ရှောက်၍ စောင့်ရှောက်သောသူသည် ငါ့ကို ချစ်သောသူဖြစ်၏။ ငါ့ကိုချစ်သောသူသည် ငါ့ခမည်းတော်၏ ချစ်ခြင်းမေတ္တာကို ခံရလိမ့်မည်။
ပဌမပညတ်တော်နှင့်စပ်လျဉ်း၍ ယေရှုက၊ ယေရှုက၊ အိုဣသရေလအမျိုး၊ နားထောင်လော့။ ငါတို့၏ဘုရားသခင်ထာဝရဘုရားသည် တစ်ဆူတည်းသောသခင်ဖြစ်တော်မူ၍၊ သင်၏ဘုရားသခင် ထာဝရဘုရားကို စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့၊ စိတ်နှလုံးအကြွင်းမဲ့၊ ဉာဏ်ရှိသမျှ၊ အစွမ်းသတ္တိရှိသမျှနှင့် ချစ်လော့၊ ဤသည်မှာ ပဌမပညတ်တော်ဖြစ်၏။
ဘုရားသခင်ကို ချစ်ခြင်းသည် လက်ဝါးကပ်တိုင်၏အသေခံခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကို ယုံကြည်ခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်၊ ယောဟန်ခရစ်ဝင်ကျမ်းတွင် သခင်ယေရှုပြောသော ငါ၏ပညတ်ချက်များရှိသူများသည် လက်ဝါးကပ်တိုင်၏အသေခံခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကို ယုံကြည်သူများဖြစ်သည်။
“သူတို့ကို စောင့်ရှောက်သောသူတို့” သည် လက်ဝါးကပ်တိုင်၌ ယုံကြည်ခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းတို့ကို စောင့်ရှောက်သူများဖြစ်သည်။ တာရွန် (τηρῶν) ဆိုသည်မှာ ခံစစ်စည်းကို ထိန်းသိမ်းရန်၊ ကာကွယ်ရန်နှင့် အခြေအနေကို ထိန်းသိမ်းရန်ဟု အဓိပ္ပါယ်ရသည်။ ဤသည်မှာ သမ္မာကျမ်းစာ၏ စည်းမျဉ်းများကို လိုက်နာခြင်း မဟုတ်ဘဲ လက်ဝါးကပ်တိုင်၏ သေခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းတို့ကို သတိရစေပြီး ပျောက်ဆုံးခြင်းမှ ကာကွယ်ပေးခြင်း ဖြစ်သည်။ ရည်ရွယ်ချက်ကတော့ သူတို့စိတ်ထဲ မထွက်အောင် ထိန်းထားဖို့ပါ။
ယနေ့ အဓိကပြဿနာမှာ “ပညတ်တော်များကို စောင့်ထိန်းခြင်း” ဟူသော အဓိပ္ပာယ်ကို တရား၀င် အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုခြင်းနှင့် အသုံးချခြင်း ဖြစ်သည်။ ပညတ်တော်သည် ဘုရားသခင်နှင့် အိမ်နီးနားချင်းများကို ချစ်ရန်ဖြစ်သည်၊ သို့သော် သင်သည် ဘုရားသခင်နှင့် အိမ်နီးချင်းများကို မချစ်ပါက ပညတ်တော်များကို မစောင့်ထိန်းကြောင်း ဥပဒေပညာရှင်များက ဆိုကြသည်။ ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုသည်မှာ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို ထိန်းကျောင်းခြင်းဟု နားလည်မှုလွဲမှားခြင်းဖြစ်ပါသည်။ ဤလောက၏အသင်းတော်တွင် ဘုရားသခင်အပေါ် ချစ်ခြင်းမေတ္တာနှင့် အိမ်နီးနားချင်းများကို ချစ်ခြင်းမေတ္တာသည် စည်းကမ်းအချို့ကို လိုက်နာနေသကဲ့သို့ မည်သူတစ်ဦးတစ်ယောက်မျှ ရှိပါသလား။ အချစ်အတွက် စည်းကမ်းရှိပါသလား။ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းတွေရှိရင် ဘာတွေပါလဲ။ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို အပြည့်အ၀လိုက်နာသည်ဟု ဆိုပါက မည်သည့်အခြေခံဖြင့် ပြောနိုင်မည်နည်း။ ကိုယ့်ကိုကိုယ် ပြီးပြည့်စုံအောင်ချစ်တာကို ဘယ်သူက ဝန်ခံလဲ။ ဒီလိုပြောတဲ့သူက တကယ်ကို ပြီးပြည့်စုံအောင် ထိန်းသိမ်းတာလား။ ဒါကိုဖြေဖို့ကြိုးစားရင် သင်ဟာ တရားရေးသမားတစ်ယောက်ပါ။
ဗျာဒိတ် ၁၄:၁၂ တွင်၊ “ဤတွင် သန့်ရှင်းသူတို့၏သည်းခံခြင်းဟူသည် ဤတွင်၊ ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တော်များနှင့် ယေရှု၏ယုံကြည်ခြင်းကို စောင့်ရှောက်သောသူများဖြစ်သည်။” အသင်းတော် သင်းအုပ်ဆရာအများစုသည် အဆုံးကာလတွင် ဤစကားများကို အတိုင်းအတာတစ်ခုအထိ အနက်ပြန်ဆိုကြသည်။ သားရဲနှင့် သားရဲ။ လူတို့သည် ရုပ်တုများကို ကိုးကွယ်ရန် အတင်းအကျပ် တွန်းအားပေးမည့် ဆင်းရဲဒုက္ခ ရောက်လာမည်ဟု ဆိုကြသည်၊ သို့သော် ယုံကြည်သူများသည် ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တော်များကို စောင့်ထိန်းရန်နှင့် ယေရှုကို ယုံကြည်ခြင်းတွင် ဇွဲရှိရန် လိုအပ်သည်။ ထို့ကြောင့်၊ ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တော်သည် ဘုရားသခင်နှင့် သူ၏အိမ်နီးချင်းများကို ချစ်သောကြောင့်၊ ယုံကြည်သူများသည် ယင်းကို လိုက်နာရမည်ဖြစ်သည်။ ယုံကြည်သူများသည် ၎င်းကို လူသားအဖြစ် မထိန်းသိမ်းနိုင်သောကြောင့် သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော် စေလွှတ်ခြင်းဖြင့် ဘုရားသခင်က ၎င်းကို ထိန်းသိမ်းနိုင်ကြောင်း သင်းအုပ်ဆရာများက ဆိုသည်။ ထို့ကြောင့်၊ ပညတ်တော်များကို စောင့်ထိန်းသူများသည် ဘုရားသခင့်သတို့သမီးဖြစ်လာနိုင်ပြီး ကောင်းကင်သစ်နှင့် မြေကြီးသစ်ထဲသို့ ဝင်ရောက်နိုင်ကြောင်း အလေးပေးဖော်ပြသည်။
အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် “ပညတ်တော်တို့ကို စောင့်ထိန်းခြင်း” ကို တရားဥပဒေနှင့်အညီ အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုခြင်းကြောင့် ဖြစ်သည်။ အကြောင်းမှာ တစ်စုံတစ်ခုကို အရေးယူခြင်းသည် “ထိန်းသိမ်းခြင်း” ဖြစ်သည်ဟု ၎င်းတို့ ယူဆသောကြောင့် ဖြစ်သည်။ ဗျာဒိတ် 22:7 တွင်၊ ငါသည် အလျင်အမြန်လာ၍၊ ဤစာအုပ်၏ အနာဂတ္တိစကားများကို စောင့်ထိန်းသောသူသည် မင်္ဂလာရှိစေသတည်း။』 ဤနေရာတွင်လည်း “စောင့်ရှောက်” ဟူသော ဂရိစကားလုံးသည် သီရွန်ဖြစ်သည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် ထိန်းသိမ်းရန်၊ စောင့်ရှောက်ခြင်းဟု ဆိုလိုသည်။
Keep ဟူသော စကားလုံး၏ အဓိပ္ပာယ်မှာ ကားတိုင်ပေါ်တွင် အသေခံခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းအတွက် ယုံကြည်ခြင်း မဆုံးရှုံးစေရန် ကာကွယ်ရန် ဖြစ်သည်။ တရားနည်းလမ်းကျစွာ အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုသူများရှိသောကြောင့် အယူမှားခြင်း ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
အယူမှားသူများသည် ပညတ်တော်ဆယ်ပါးကို စောင့်ရှောက်ခြင်းတွင် ပညတ်တော်များကို စောင့်ရှောက်ခြင်းအား ကျင့်သုံးကြသည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် ဥပဒေကို လိုက်နာကြပါစို့။ ပညတ်တော် (ပညတ်) ဆယ်ပါးကို ဘုရားသခင် ပေးဆောင်ရခြင်း၏ ရည်ရွယ်ချက်မှာ ၎င်းတို့အား စောင့်ရှောက်ရန် ကြိုးစားရန်ဖြစ်ပြီး ၎င်းတို့ကို စုံလင်စွာ ထိန်းသိမ်းရန် မဖြစ်နိုင်ကြောင်း သိရှိနားလည်စေရန်၊ “ငါသည် အပြစ်သားဖြစ်သည်” ဟု ဘုရားသခင်ထံ ဝန်ခံပြီး အမျိုးသမီး၏ မျိုးနွယ်ဖြစ်သော ခရစ်တော်ကို မျှော်ကြည့်ရန် ဖြစ်သည်။ ဆိုလိုသည်မှာ “ဤသားရဲကို အစားထိုးမည့် မေရှိယ” သည် သားရဲကို အကြိမ်ကြိမ်သတ်ခြင်းမှ ကြွလာမည်ဟု ယုံကြည်ခြင်းကို ဆိုလိုသည်။ သို့သော်၊ ယေရှုလက်ထက်က ဂျူးခေါင်းဆောင်များသည် ဤဥပဒေကို တရားဥပဒေစိုးမိုးရေးအဖြစ် ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုကြပြီး ယင်းကို စာသားအတိုင်း ထိန်းသိမ်းထားရမည်ဟု ပြောဆိုခဲ့ကြသည်။
ယနေ့ပင်၊ ဓမ္မအယူဝါဒများတွင် ယေရှု၏တက်ကြွပြီး အချည်းနှီးသောနာခံမှုအကြောင်း ပြောဆိုကြသည်ကို ကျွန်ုပ်တို့တွေ့နိုင်ပါသည်။
ဓမ္မပညာရှင်များက ဤသို့ဆိုသည်– “အသက်ဝင်သောနာခံခြင်းသည် ခရစ်တော်သည် ထာဝရအသက်အတွက် အခြေအနေတစ်ရပ်အဖြစ် အပြစ်သားများအတွက် ပညတ်တရားကို စောင့်ထိန်းခဲ့ကြောင်း၊ အချည်းနှီးသောနာခံမှုဆိုသည်မှာ ခရစ်တော်သည် အပြစ်ကြွေးကိုပေးဆပ်ပြီး လူအားလုံး၏ကြွေးမြီများကို ပေးဆောင်ခြင်းဖြင့် ခရစ်တော်ခံစားခဲ့ရခြင်းဖြစ်သည်။” ထို့ကြောင့်၊ ဆင်းရဲဒုက္ခနှင့်သေခြင်းသည် သူ၏တက်ကြွစွာနာခံမှု၏ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်သည်။ ခရစ်တော်သည် ပညတ်တရားကို လက်အောက်ခံပြီး အစေခံတစ်ဦး၏ပုံသဏ္ဍာန်အတိုင်း ပြုမူနေထိုင်ခဲ့သည်ဟူသည့်အချက်မှာ အပြင်းအထန်နာခံခြင်း၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းဖြစ်သည်။ ခရစ်ယာန်ဘာသာအတွင်း၌ပင် တက်ကြွပြီး အပြင်းအထန်နာခံမှုကို ပံ့ပိုးပေးသည့် အုပ်စုများရှိကြပြီး အချို့က ၎င်းအား ဆန့်ကျင်ကြသည်။
ဆိုင်းနိုင်းတောင်ပေါ်ရှိ အစ္စရေးလူမျိုးအား ဘုရားသခင်ပေးထားသည့် အမျိုးသားရေး သို့မဟုတ် ကိုယ်ကျင့်တရားတစ်ခုအဖြစ် ယုံကြည်သူများ နားလည်ရန် ခက်ခဲသည်။ ထိုမတိုင်မီကပင်၊ ဘုရားသခင်သည် လူသားများကို အမိန့်ပေးသည့် စည်းမျဉ်းများ ရှိခဲ့သည်။ ပညတ်တရားသည် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်၏ ထာဝရအမှန်တရား၏ လူတို့အား ဘုရားသခင်၏ သတင်းစကားဖြစ်ပြီး ၎င်းတွင် အသက်နှင့် ကယ်တင်ခြင်းပါရှိသည်။ အကယ်၍ ယုံကြည်သူများသည် ပညတ်တရားအားဖြင့် အသက်နှင့် ကယ်တင်ခြင်းကို မတွေ့ပါက၊ လိုက်နာရမည့် နိုင်ငံတိုင်း၏ ကျင့်ဝတ်ဥပဒေ သို့မဟုတ် ယေဘုယျဥပဒေများနှင့် ကွဲပြားမည်မဟုတ်ပေ။ ယုံကြည်သူများသည် ထိုသို့ထင်ပါက၊ ပညတ်တရားကို စောင့်ထိန်းခြင်းသည် အသက်နှင့် ကယ်တင်ခြင်းရရှိခြင်းနှင့် မည်သို့သက်ဆိုင်သနည်း။ ယုံကြည်သူတစ်ဦးသည် ပညတ်တရားတွင်ပါရှိသော အကြောင်းအရာကို နားမလည်ဘဲ ၎င်းအား ဥပဒေစည်းမျဉ်းများဖြင့် ချုပ်နှောင်ထားသော တရားဥပဒေသအဖြစ် ရှုမြင်ပါက၊ သူသည် အသက်နှင့် ကယ်တင်ခြင်းမှ ဝေးကွာသည်ဟု ဆိုနိုင်သည်။
သခင်ယေရှုပြောသော ပညတ်တော်၏ အဓိပ္ပာယ်မှာ ဘုရားသခင်နှင့် အိမ်နီးနားချင်းများကို ချစ်ခြင်းဖြစ်ပြီး၊ ၎င်းမှာ သခင်ယေရှု၏ လက်ဝါးကပ်တိုင်တွင် အသေခံခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းအပေါ်
အခြေခံအားဖြင့်
ယုံကြည်ချက်ဖြစ်သည်။
ပညတ်တော်တို့ကို
စောင့်ရှောက်ခြင်းထက်
ပညတ်တော်တို့ကို
စောင့်ရှောက်ခြင်းသည်
သာ၍ကောင်း၏ဟု
တရားသောနည်းဖြင့်
ပြောဆိုသောသူတို့သည်
ပညတ်တော်တို့ကို
စောင့်ရှောက်ခြင်း၏
အဓိပ္ပါယ်ကို
နားမလည်ကြပေ။
“ပညတ်တော်တို့ကို စောင့်ရှောက်ခြင်း” ဆိုသည်မှာ သင့်စိတ်နှလုံးထဲရှိ ပညတ်တော်များကို အကာအကွယ်ပေးခြင်းဖြစ်သည်။ ယနေ့ခေတ်အသင်းတော်သည် မှားယွင်းသောအယူဝါဒများကို
ငြင်းပယ်သော်လည်း၊
ဂရိကျမ်းစာနှင့်
လွဲမှားသောအယူဝါဒများ
သို့မဟုတ်
သမ္မာကျမ်းစာကို
လွဲမှားစွာအဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုသူများရှိပါက၊
လွဲမှားမှုကား
အဘယ်နည်း။
Comments
Post a Comment