ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းခန္ဓာကား အဘယ်နည်း။

 

ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းခန္ဓာကား အဘယ်နည်း။

 

ပထမ၊ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းဆိုသည်မှာ မိဘများထံမှရရှိသော ရုပ်ခန္ဓာသည် အသက်ပြန်ရှင်လာသည်ဟု ဆိုလိုသလော သို့မဟုတ် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းသည် ဝိညာဉ်ရေးအရ ဖြစ်တည်လာသလား။

ယေရှုခရစ်က ထိုသူသည် ကောင်းကင်မှဆင်းသက်သောအသက်ဖြစ်တော်မူ၏။ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း ဟူသော စကားလုံးနှင့် ပတ်သက်၍ ခန္ဓာကိုယ် ရှုထောင့်မှ ယုံကြည်သူများသည် ခန္ဓာကိုယ် ရှင်ပြန်ထမြောက်သည်ဟု ယုံကြည်ကြသော်လည်း နာမ်ဝိညာဉ် ရှုထောင့်မှမူ ဝိညာဉ်သည် မူလက ကောင်းကင်၏ အသက်ဖြစ်သည်၊ သို့သော် ကမ္ဘာမြေကြီးတွင် ခဏပိတ်မိပြီးနောက် အသက်၊ ကောင်းကင်ဘုံသည် တစ်ဖန်ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီ။ . ယေရှုခရစ်သည် ကောင်းကင်အသက်တာဖြစ်သောကြောင့် သူ၏ခန္ဓာကိုယ်သည် အသေခံပြီး ကောင်းကင်အသက်တာအဖြစ် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခဲ့သည်။ မည်သို့ပင်ဆိုစေကာမူ ယုံကြည်သူတစ်ဦးသည် လူသေအလောင်းကို ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီဟု အခိုင်အမာဆိုပါက ၎င်းကို ခန္ဓာကိုယ်၏မျက်စိဖြင့် မြင်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။

လုကာ 20:35-36 တွင် "ဤလောကကိုရယူရန်၎င်း၊ သေခြင်းမှထမြောက်ခြင်းသို့၎င်း၊ ထိမ်းမြားလက်ထပ်ခြင်းမပြု၊ ထိမ်းမြားလက်ထပ်ခြင်းမပြုရ၊ နောက်တဖန် မသေနိုင်ရာ။ ကောင်းကင်တမန်တို့အား၊ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း၏ သားသမီးများဖြစ်ကြ၏။မဿဲ ၂၂:၃၀ က ထမြောက်ခြင်း၌ ထိမ်းမြားလက်ထပ်ခြင်းမပြု၊ ထိမ်းမြားလက်ထပ်ခြင်းမပြုဘဲ ကောင်းကင်ဘုံ၌ရှိသော ဘုရားသခင်၏ ကောင်းကင်တမန်များကဲ့သို့ ဖြစ်ကြ၏။ကောင်းကင်တမန်များသည် ဝိညာဉ်များဖြစ်သောကြောင့်၊ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းဆိုသည်မှာ သေသောဝိညာဉ်သည် အသက်၏ဝိညာဉ်သို့ ပြန်သွားသည်ဟု ဆိုလိုသည်။

John 20:24-25 တွင် Didymus ဟုခေါ်သော တကျိပ်နှစ်ပါးအဝင် သောမမူကား၊ ယေရှုကြွလာတော်မူသောအခါ၊ အခြားသောတပည့်တော်တို့က၊ ငါတို့သည် ထာဝရဘုရားကို မြင်ပြီဟု ဆိုကြ၏။ ကိုယ်တော်က၊ သူ့လက်၌ လက်သည်းနီကို ငါမြင်၍ လက်သည်းခွံ၌ ငါ့လက်ချောင်းကိုထည့်၍ သူ့နံဘေး၌ ငါ့လက်ကို အပ်သည်မှတပါး၊ ငါသည် ယုံမည်မဟုတ်။

သောမသည် ယေရှု၏ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကို မယုံကြည်ခဲ့ပေ။ ယေရှုသည် တပည့်တော်တို့အား ထင်ရှားပြသောအခါ၊ အခြားတပည့်တော်များက ငါတို့သည် သခင်ဘုရားကိုမြင်ပြီဟုပြောကြသော်လည်း လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ အသေခံပြီး ကျောက်သင်္ချိုင်းတွင်း၌ သင်္ဂြိုဟ်ခြင်းခံရသော လူသေသည် သူတို့မျက်စိရှေ့မှောက်တွင် ပေါ်လာသည်ဟု သူ၏အပေါင်းအဖော်များပြောသော စကားများကို သောမတ်စ်က လက်မခံနိုင်ပေ။

ရှင်ယောဟန်ခရစ်ဝင် ၂၀း၂၆-၂၇ တွင်၊ ရှစ်ရက်မြောက်သောနောက်၌ တပည့်တော်တို့သည် သောမတို့နှင့်အတူရှိကြလျှင်၊ တံခါးပိတ်လျက်ရှိသောယေရှုသည် ကြွလာ၍ အလယ်၌ရပ်လျက်၊ ငြိမ်သက်ခြင်းရှိစေသတည်း။ သောမအား၊ သင်၏လက်ချောင်းကို မှီ၍ ငါ့လက်ကို ကြည့်ရှုလော့။ သင်၏လက်ကို ဤအရပ်သို့ မှီ၍ ငါ့ဘက်၌ထိုးလော့။ သစ္စာမရှိဘဲ ယုံကြည်ခြင်းမရှိနှင့်။သို့သော် လုကာ ၂၄:၃၈ တွင်၊ သင်တို့သည် အဘယ်ကြောင့် စိတ်ပူပန်ကြသနည်းဟုမိန့်တော်မူ၏။ သင့်စိတ်နှလုံး၌ အဘယ်ကြောင့် အကြံအစည်များ ပေါ်လာသနည်း။

ဂရိသမ္မာကျမ်းစာတွင် ဤအရာကိုကြည့်ပါ၊ ρετε θεωρετε χοντα

တစ်ဖန် ဘာသာပြန်ဆိုရန်၊ သူသည် ငါ့ကိုထိ၍ ငါသည် ဝိညာဉ်ခန္ဓာဖြစ်သည်ကို မြင်သည်နှင့်၊ ငါသည် သင်တို့၌ အရိုးများကဲ့သို့ပင် အရိုးမရှိ၊ အရိုးမရှိ၊ သောမတ်မြင်လိုက်ရသော အရာသည် ယေရှုသေဆုံးချိန်တွင် ရှိနေသည့် လက်သည်းဒဏ်ရာများနှင့် ဒဏ်ရာအမှတ်အသားများမဟုတ်သော်လည်း ထိုအမှတ်အသားများသည် ပြောင်းလဲသွားခဲ့သည်။ သူလုပ်နေတာကိုမြင်ရတာ အံ့သြစရာပဲ။ ထိုနည်းတူ၊ သောမတ်ကဲ့သို့သော တပည့်များသည် ထိုသို့သောရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းခံရသည့်မြင်ကွင်းကြောင့် အံ့သြဝမ်းသာဖြစ်ပေမည်။ ဘာသာပြန်ကျမ်းစာသည် ယေရှု၌အရိုးရှိသကဲ့သို့ဟုပြန်ဆိုထားပြီး၊ ၎င်းသည် မိမိ၏ယခင်ကိုယ်ခန္ဓာသို့ ပြန်သွားသည်ဟူသောယုံကြည်သူများကို ထင်ယောင်ထင်မှားဖြစ်စေနိုင်သည်။ သို့သော်၊ ယေရှု၏ရှင်ပြန်ထမြောက်သောကိုယ်ခန္ဓာသည် ဝိညာဉ်ရေးကိုယ်ခန္ဓာ (πνεμα σάρκα pneuma sarca) ဖြစ်သည်။ သခင်ယေရှု၏ ရှင်ပြန်ထမြောက်သော ခန္ဓာကိုယ်တွင် အရိုးများမရှိပါ။ တစ်နည်းဆိုရသော် ဤလောက၌ လှုပ်ရှားရန် အရိုးများ လိုအပ်နေသော လူတစ်ဦး၏ ခန္ဓာကိုယ် မဟုတ်ပါ။

ယေရှုသည် သေလွန်သူများကို အသက်ပြန်ရှင်စေသည့် မြင်ကွင်းတစ်ခုရှိသည်။ ယေရှုသည် နာဣန၏သား မုဆိုးမ လာဇရုနှင့် တရားစရပ်မှူး ယာဣရု၏သမီးတို့ကို ပေါ်ထွန်းစေခဲ့သည်။ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းသည် လူသေတစ်ဦးကဲ့သို့ အသက်ပြန်ရှင်လာပါက၊ ၎င်းတို့သည် ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီးကတည်းက ၎င်းတို့တွင် မည်သည့်အခါမျှ မသေနိုင်သော ခန္ဓာကိုယ်ရှိရမည်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ၎င်းတို့သည် ရှင်ပြန်ထမြောက်သော ခန္ဓာကိုယ်များမဟုတ်ပါ။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် ယေရှုသည် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း၏ ပထမဆုံးအသီးဖြစ်သည်ဟု ရှင်းရှင်းလင်းလင်း မိန့်တော်မူသောကြောင့်ဖြစ်သည်။

ကောရိန္သု ၁၅:၂၁-၂၃ တွင် လူအားဖြင့် သေခြင်းသို့ရောက်၍ သေခြင်းမှ ထမြောက်ခြင်းသို့ ရောက်သည်ဟုဖော်ပြထားသည်။ အကြောင်းမူကား၊ လူအပေါင်းတို့သည် အာဒံ၌သေသကဲ့သို့၊ ခရစ်တော်အားဖြင့် လူအပေါင်းတို့သည် အသက်ရှင်ခြင်းသို့ ရောက်ကြလိမ့်မည်။ ခရစ်တော်သည် အဦးသီးသောအသီး၊ ခရစ်တော်ကြွလာတော်မူသောအခါ၊

ထို့ကြောင့်၊ ယေရှုရှင်ပြန်မထမြောက်မီတွင် မည်သူမျှ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းမရှိပေ။ ရှင်ယောဟန် 3:13 ကောင်းကင်ဘုံမှ ဆင်းသက်သော လူသားမှတပါး အဘယ်သူမျှ ကောင်းကင်ဘုံသို့ မတက်နိုင်ဘဲ၊ ကောင်းကင်ဘုံ၌ရှိသော လူသားတည်းဟူသော ကောင်းကင်ဘုံမှ ဆင်းသက်သော လူသားတည်းဟူသော၊ ? ကောင်းကင်မှဆင်းသက်သည်ဟူသောစကားစုသည် လူ့ဇာတိခံယူခြင်းအားဖြင့် ယေရှုသည် သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်မှ မွေးဖွားလာသည်ဟု ဆိုလိုသည်။ သန့်ရှင်းသော ဝိညာဉ်တော်မှ မွေးဖွားလာသော ယေရှုသာလျှင် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း၏ ပထမဆုံးသော အသီးဖြစ်သည်။

ရှင်ပြန်ထမြောက်သောကိုယ်ခန္ဓာသည် ဝိညာဉ်ရေးကိုယ်ခန္ဓာဖြစ်သည်ဟု တမန်တော်ပေါလုဆိုသည်။ ကောရိန္သု ၁၅:၃၅-၃၈ တွင် လူအချို့က၊ သေလွန်သောသူတို့သည် အဘယ်သို့ ထမြောက်ကြသနည်း။ အဘယ်ခန္ဓာဖြင့် လာကြသနည်း။ လူမိုက်၊ သင်ကြဲသော စပါးမျိုးစေ့သည် သေသည်မှတပါး မသေဘဲ၊ သင်ကြဲသောအရာသည် စပါးကိုကြဲ၍ မကြဲဘဲ၊ ဂျုံ၊ အခြားသော စပါးမျိုးစေ့ကို ရနိုင်၏။ ဘုရားသခင်သည် ပေးတော်မူ၏။ နှစ်သက်တော်မူသည်အတိုင်း၊ အမျိုးအနွယ်အပေါင်းတို့၏ ကိုယ်ခန္ဓာကို၎င်း၊

လယ်သမားတစ်ဦးသည် မျိုးစေ့ကိုကြဲသော်လည်း အနာဂတ်၏ပုံစံကိုမူ ကြဲသည်။ လယ်သမားတစ်ဦးသည် အစေ့သည် နောက်မှအသီးများသီးမည်ဟုထင်မှတ်၍ မျိုးစေ့ကိုကြဲသည်။ အစေ့အဆံသည် သေခြင်း (ပျောက်) သွားပြီး အတွင်းဘက်တွင် ပိုးမွှားများ ကြီးထွားလာပြီး ပုံစံအမျိုးမျိုးသို့ ပြောင်းလဲသွားသည်။

ကောရိန္သု ၁၅:၄၂-၄၄ သေသောသူတို့၏ ထမြောက်ခြင်းလည်းဖြစ်၏။ ဖောက်ပြန်ခြင်း၌ ကြဲတတ်၏။ ဖောက်ပြန်ခြင်း၌ ကြီးပြင်းလာ၏။ ဘုန်းကြီး၍ ထမြောက်၏။ တန်ခိုးဖြင့် ကြီးပြင်းလာ၏။ ပကတိကိုယ်ကို စိုက်၏။ နာမ်ခန္ဓာကို ပေါ်ထွန်းစေ၏။ သဘာဝခန္ဓာတစ်ခုရှိပြီး နာမ်ခန္ဓာ (Soma Pneumaticon) ရှိသည်။

En aftarsiya (ν φθορ) ဆိုသည်မှာ ထာဝရအသက်၌ ပေါ်ထွန်းခြင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ရပြီး Egeiretai (γείρεται) ဆိုသည်မှာ ပေါ်ပေါက်လာခြင်းကို ဆိုလိုသည်။ ဝိညာဉ်တော်သည် ထာဝရအသက်၌ ပေါ်ထွန်းသည်။ Soma Pneumaticon သည် နာမ်ဝိညာဉ်၏ ခန္ဓာကိုယ်ဖြစ်သည်။ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းသည် ရုပ်ခန္ဓာမဟုတ်ဘဲ နာမ်ခန္ဓာဖြစ်ကြောင်း ကျွန်ုပ်တို့အား ပြောပါသည်။

1 Corinthians 15:50 ညီအစ်ကိုတို့၊ ယခုငါဆိုသည်ကား၊ အသွေးအသားအားဖြင့် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်ကို အမွေမခံရနိုင်။ အဂတိလိုက်စားမှုလည်း အကျင့်ပျက်ခြစားမှုကို အမွေမပေးဘူး။

ရှင်ယောဟန် ၆း၆၃ တွင်၊ အသက်ရှင်စေသောဝိညာဉ်ဖြစ်၏။ ဇာတိပကတိသည် အကျိုးမရှိ၊ ငါပြောသောစကားသည် ဝိညာဉ်ဖြစ်၏၊ အသက်လည်းဖြစ်၏။"

Galatians 2:20 ခရစ်တော်နှင့်အတူ လက်ဝါးကပ်တိုင်မှာ အသေခံခြင်းခံရသော်လည်း၊ ငါမဟုတ်သော်လည်း၊ ခရစ်တော်သည် ငါ့အထဲ၌ ရှင်တော်မူသည်ဖြစ်၍၊ ယခု ငါသည် ကိုယ်ခန္ဓာ၌ အသက်ရှင်သောအသက်သည် ငါ့ကိုချစ်၍ ငါ့အတွက် ကိုယ်ကိုစွန့်တော်မူသော ဘုရားသခင်၏သားတော်၏ ယုံကြည်ခြင်းအားဖြင့် အသက်ရှင်၏။"

ဤကဲ့သို့ပင်၊ မြောက်မြားစွာသောကျမ်းပိုဒ်များသည် ဝိညာဉ်တော်၏ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု ကျွန်ုပ်တို့အားပြောပြသည်။

ဒုတိယ၊ ခရစ်တော်၌ သန့်ရှင်းသူများ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းသည် ကိုယ်ခန္ဓာ၏သေပြီးနောက် ဖြစ်ပေါ်သည့် အနာဂတ်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း သို့မဟုတ် လက်ရှိထမြောက်ခြင်းဖြစ်သလော။

ရောမ 6:5 တွင်၊ "သေခြင်း၏သဏ္ဍာန်တော်၌ ငါတို့သည် တညီတညွတ်တည်း စိုက်ထားလျှင်၊ ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း၏သဏ္ဌာန်အားဖြင့် ငါတို့သည် ဖြစ်ကြလိမ့်မည်။" အသေခံခြင်းနှင့် ပေါင်းစည်းခြင်းသည် ဦးစွာဖြစ်ပေါ်လာပြီး ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့်အတူ ပေါင်းစည်းခြင်း ဖြစ်ပေါ်လာသည်။ ၎င်းသည်

John 11:23-26 ယေရှုက၊ သင်၏ညီသည် ထမြောက်လိမ့်မည်။ မာသက၊ သူသည် နောက်ဆုံးသောနေ့၌ ထမြောက်ခြင်း၌ ထမြောက်လိမ့်မည်ဟု ငါသိ၏။ ယေရှုကလည်း၊ ငါသည် ထမြောက်ခြင်းဖြစ်၏။ အသက်လည်းဖြစ်၏။ ငါ့ကို ယုံကြည်သောသူသည် သေလွန်သော်လည်း၊ အသက်ရှင်လိမ့်မည်၊ ငါ့ကို ယုံကြည်သောသူမည်သည်ကား၊ အသက်ရှင်၍ ဘယ်သောအခါမျှ မသေရ။ ဒါကို မင်းယုံလား''

မာသ၏ညီ လာဇရုသေသောအခါ၊ မာသက၊ ယေရှုသည် မာသအိမ်၌ရှိလျှင်၊ သူသည် မသေရဟု ဆို၏။ အခန်းကြီး ၁၁၊ အခန်းငယ် ၂၂ တွင် မာသက ယခုပင် ဘုရားသခင်ကို သင်တောင်းသမျှကို ဘုရားသခင်ပေးတော်မူမည်ကို ငါသိ၏။ ထို့ကြောင့်၊ ယေရှုက ငါသည် တဖန်အသက်ရှင်မည်ဟုဆိုသော်လည်း မာသသည် ပစ္စုပ္ပန်တွင်မဟုတ်ဘဲ တဖန်အသက်ရှင်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု မာသက တွေးနေသော်လည်း အနာဂတ်တွင်၊ ကိုယ်ခန္ဓာသေပြီးနောက် နောက်ဆုံးသောနေ့နှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကို ခံရသည်။ သခင်ယေရှုအလိုရှိသောအရာသည် ရှိနေ၏။

ရှင်ယောဟန် ၁၁း၂၃-၂၆ တွင် ယေရှုက မာသအား ငါသည် အမြဲထမြောက်ခြင်းနှင့် အသက်ဖြစ်၏။ ငါ့ကိုယုံကြည်သောသူသည် ဝိညာဉ်သေသော်လည်း၊ အသက်ရှင်လျက်၊ သူ၏ဝိညာဉ်အသက်ရှင်သောအခါ၊ သူသည် ကောင်းကင်ဘုံမှယုံကြည်ခြင်းလက်ဆောင်ကိုရရှိပြီး ထာဝရအသက်ရှင်နေပါသည်။" 'သင်တို့သည် မသေရ' ဟု မိန့်တော်မူသော ဤစကားများကို ဇာတိပကတိ ရှုထောင့်မှ ကြည့်လျှင် ငါ့ကို ယုံကြည်သောသူသည် ကာယကံမြောက်၍ သေသော်လည်း တနေ့နေ့တွင် အသက်ပြန်ရှင်လိမ့်မည်၊ အကြောင်းမူကား၊ သူ့အသားသည် ဘယ်သောအခါမျှ မသေနိုင်။" ဝါကျဖွဲ့စည်းပုံက အရမ်းမိုက်တယ်။ သမ္မာကျမ်းစာက ဝိညာဉ်တော်အကြောင်းပြောသော်လည်း ယုံကြည်သူအများစုက ၎င်းကိုကိုယ်ခန္ဓာ၏ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းဟု ယူဆကြသည်။

ကောရိန္သု :၁၇ တွင် ထို့ကြောင့် ခရစ်တော်၌ရှိသောသူမည်သည်ကား၊ အသစ်သောသတ္တဝါဖြစ်တော်မူ၏။ ရှုလော့၊ ခပ်သိမ်းသောအရာတို့သည် အသစ်ဖြစ်ကြပြီ။ဤစကားအားဖြင့်၊ သန့်ရှင်းသူတို့သည် ယေရှု၏လက်ဝါးကပ်တိုင်ဖြင့်သေပြီး ခရစ်တော်နှင့်အတူ ရှင်ပြန်ထမြောက်သူများဖြစ်လာကြသည်။

John 6:48-50 ငါသည် အသက်မုန့်ဖြစ်၏။ သင်တို့ဘိုးဘေးများသည် တော၌ မန္နကိုစား၍ သေကြပြီ။ ဤရွေ့ကား ကောင်းကင်မှ ဆင်းသက်သော မုန့်ဖြစ်သတည်း။

ကောင်းကင်မှဆင်းသက်သောမုန့်ဆိုသည်မှာ လူတို့ကို စား၍မသေစေဘဲ ရှင်ပြန်ထမြောက်သောအသက်ကို ဆိုလိုသည်။ မသေသောအရာသည် ရုပ်မဟုတ်သော်လည်း ဝိညာဉ်ရေးရာ အဓိပ္ပါယ်ရှိသည်။ ခရစ်တော်၏ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့်အတူ စည်းလုံးညီညွတ်ပြီး ဝိညာဉ်ရေးကိုယ်ခန္ဓာအဖြစ် ထာဝရအသက်ရှင်ခြင်းကို ဆိုလိုသည်။

Comments

Popular posts from this blog

ပထမလူ အာဒံနှင့် နောက်ဆုံးလူ အာဒံ(၁)

ကောင်းမကောင်းသိကျွမ်းရာအပင်

ယေရှုသည် ရေပေါ်လမ်းလျှောက်