ကိုယ်တော်သည် ကယ်တင်ခြင်းသို့ရောက်ရာလမ်းကို သင့်အားပြောပြသောသူဖြစ်သည်။
ကိုယ်တော်သည် ကယ်တင်ခြင်းသို့ရောက်ရာလမ်းကို သင့်အားပြောပြသောသူဖြစ်သည်။
တမန် ၁၆း၁၆-၁၇ “ငါတို့သည် ဆုတောင်းရာအရပ်သို့ သွားစဉ်တွင် နတ်သမီးငယ်သည် ဗေဒင်ဟောခြင်းဖြင့် ငွေအမြောက်အများ ပေးဆောင်ခဲ့သော ပိုင်ရှင်များကို ဆီးကြို၍ ပေါလုနှင့် ငါတို့နောက်သို့ လိုက်၍၊ ဤသူတို့သည် ကယ်တင်ခြင်းသို့ ရောက်ရာလမ်းကို ဟောပြောသော အမြင့်ဆုံးသောဘုရားသခင်၏ ကျွန်များဖြစ်ကြသည်” ဟု ကြွေးကြော်ခဲ့သည်။
“ပေါလုနှင့်သိလတို့ကို ဒုက္ခရောက်စေသောအခြေအနေ” သည် ဆုတောင်းရာအရပ်သို့ သွားရာလမ်းတွင် တွေ့ဆုံခဲ့သော ကျွန်မိန်းကလေးတစ်ဦးနှင့် စတင်သည်။ “နတ်ဆိုးနှင့် ဗေဒင်ဆရာ၏ စွဲလမ်းခြင်းခံရသော ဤကျွန်မိန်းကလေး” သည် သနားစရာကောင်းသောဘဝဖြင့် နေထိုင်ခဲ့ပြီး သူမ၏ မကောင်းဆိုးဝါးသခင်များက အခွင့်ကောင်းယူခဲ့သည်။ ဆိုးညစ်သောသခင်သည် သူတို့နောက်သို့လိုက်၍ သူတို့၏ဓမ္မအမှုတော်ကို နှောင့်ယှက်ရန် အော်ဟစ်လေ၏။
ပေါလုသည် အလွန်အလေးအနက်ထား၍ ယေရှုခရစ်၏နာမတော်ဖြင့် ကျွန်မိန်းကလေးအား ညှဉ်းပန်းနှိပ်စက်နေသော နတ်ဆိုးအား အမိန့်ပေးခဲ့သည်။ ပေါလုအကြောင်းပြောသော "အပိုင်ကျွန်မိန်းကလေး" သည် ပေါလုနှင့်တူညီသောအဆင့်တွင်ရှိနေကြောင်း လူများကိုသွတ်သွင်းရန်မှာ၊ ကျွန်မသည် ဗေဒင်ပညာနှင့် ငွေရှာနိုင်သောကြောင့်ဖြစ်သည်။
နတ်ဆိုးသည် ချက်ခြင်းထွက်လာပြီး နတ်ဆိုးစွဲသော ကျွန်မိန်းကလေးသည် ယေရှု၏နာမတော်ဖြင့် သန့်စင်ခြင်းခံရသည်။ ဒါပေမယ့် ပြဿနာတစ်ခုရှိတယ်။ နတ်ဆိုးစွဲသော ကျွန်မိန်းကလေးထံမှ အမြတ်ထွက်သော သခင်များ။ “ကျွန်မိန်းကလေး၏သခင်များ” ဟူသောစကားစုသည် ဆင်းရဲသော နတ်ဆိုးစွဲကျွန်မိန်းကလေးထံမှ အကျိုးအမြတ်ရရှိသော သခင်တစ်ဦးထက်မကရှိကြောင်း ဖော်ပြသည်။
ဤကျွန်မိန်းကလေး၏ ပိုင်ရှင်များသည် ၎င်းတို့၏အမြတ်မျှော်လင့်ချက် ပျောက်ကွယ်သွားသည်ကို မြင်သောအခါ ပေါလုနှင့် သိလတို့ကို ဖမ်းဆီးကာ အာဏာပိုင်များရှေ့တွင် တရားသူကြီးများထံ ခေါ်ဆောင်သွားကာ ဈေးထဲသို့ ဆွဲခေါ်သွားကြသည်။ ပေါလုသည် အခြေအနေ ရှုပ်ထွေးလာမည်ကို သိသောကြောင့် အလွန်စိတ်မကောင်းဖြစ်ပြီး မခံနိုင်သောအခါတွင် နတ်ဆိုးကို သုတ်သင်ခဲ့သည်။
လူအစုအဝေးတို့သည်ထ၍ ပေါလုနှင့်သိလတို့ကိုစွပ်စွဲကြသဖြင့်၊ တရားသူကြီးတို့သည် အဝတ်ကိုချွတ်၍ လှံတံနှင့်ရိုက်ခြင်းငှါ အမိန့်ပေးတော်မူ၏။ သူတို့ကို ပြင်းပြင်းထန်ထန် ရိုက်နှက်ပြီးနောက် သူတို့ကို ဘေးကင်းစေရန် ထောင်မှူးအား အထူးအမိန့်ပေးခဲ့သည်။ ပေါလုနှင့်သိလတို့သည် ထောင်ထဲသို့ချရုံမျှမကဘဲ အတွင်းထောင်ထဲသို့ဝင်ကာ သူတို့၏ခြေထောက်များကိုလည်း ထိတ်ခတ်ထားသည်။
ထိုညတွင်၊ အနက်ရောင်ထောင်ထဲတွင် ပေါလုနှင့်သိလတို့သည် ဘုရားသခင်အား ဆုတောင်းပြီး ဓမ္မသီချင်းကို သီဆိုကြပြီး အကျဉ်းသားများသည် နားထောင်နေကြသည်။ သီချင်းဆိုဆုတောင်းနေစဉ်တွင် ငလျင်ကြီးတစ်ခုလှုပ်သွားခဲ့သည်။ ထောင်အုတ်မြစ်တွေ တုန်ခါသွားပြီး တံခါးတွေပွင့်သွားပြီး ပေါလုနဲ့ သိလနဲ့ တခြားသူတွေကို ချည်နှောင်တဲ့ ခိုင်ခံ့တဲ့ သံကြိုးတွေ ပြုတ်ကျသွားတယ်။
အစောင့်များသည် အိပ်မောကျနေသော်လည်း ထောင်တံခါးများ ကျယ်ကျယ်ဖွင့်ကာ သံကြိုးများ ပြေလျော့သွားသည်ကို မြင်သောအခါတွင် ၎င်းတို့သည် သေဆုံးနေပြီဖြစ်သောကြောင့် ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် သတ်သေတော့မည်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ပေါလုက “ငါတို့ရှိပြီ” ဟု ကြီးသောအသံဖြင့် ကြွေးကြော်ခဲ့သည်။ သံကြိုးနှင့်ချည်နှောင်သော ပေါလုနှင့် သိလတို့ရှေ့မှာ ဒူးထောက်လျက်၊
တမန်တော်ဝတ္ထု 16:29-32 “ထို့နောက် ထောင်မှူးသည် မီးများကိုတောင်း၍ ပေါလုနှင့်သိလတို့ရှေ့တွင် တုန်လှုပ်လျက်လဲ့၍ “အရှင်၊ ကယ်တင်ခြင်းရရန် ငါအဘယ်သို့ပြုရမည်နည်း” ဟုမေးသော်၊ “သခင်ယေရှုကိုယုံကြည်ပါ (pistusson epi ton kuirión)” ဟူ၍သင်တို့သည်ယေရှုကိုကယ်တင်တော်မူသောအိမ်သူအပေါင်းတို့ဖြစ်ကြ၏။ ထာဝရဘုရား၏ နှုတ်ကပတ်တော် (ဟိုလိုဂိုများ)။”
ထောင်မှူးသည် ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့စပြုလာသည်။ ထောင်တံခါးများပွင့်လာသည်ကိုမြင်သောအခါ ပေါလုနှင့်သိလတို့သည် ဘုရားသခင်၏လူဖြစ်ကြောင်းကို သူသဘောပေါက်ခဲ့သည်။ ထိုအချိန်တွင် ထောင်မှူးသည် ရောမအင်ပါယာကို မကြောက်ရွံ့ဘဲ ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့ခဲ့သည်။ ပေါလုနှင့်အတူရှိတော်မူသော ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့တုန်လှုပ်စေ၏။ နောင်တရသူများသည် ဘုရားသခင်ကိုသာ ကြောက်ရွံ့ကြသည်။
ထို့ကြောင့် ပေါလုက၊ “သခင်ယေရှုကို ယုံကြည်လော့။ သင်နှင့် သင့်အိမ်သူအိမ်သားတို့သည် ကယ်တင်ခြင်းသို့ ရောက်ကြလိမ့်မည်။ "Pistuson epi (အင်္ဂလိပ်ဘာသာ) ton kyrión Jesus πίστευσον ἐπὶ τὸν κύριον Ἰησοῦν" ဆိုသည်မှာ "အထက်က (ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော်) သခင်ယေရှုကို ယုံကြည်ပါ။"
သခင်ယေရှု၌ (Ton Curion Jesus τὸν κύριον Ἰησοῦν) ၊ Curion (Kurios) သည် သခင်ဟု ဘာသာပြန်ပြီး အင်္ဂလိပ်ကျမ်းစာတွင် သခင်အဖြစ်ပြန်ဆိုထားသည့် ဟေဗြဲအဒိုနိုင်၏ ဘာသာပြန်ဖြစ်သည်။ ဟေဗြဲယေဟောဝါကို ထာဝရဘုရားဟု ပြန်ဆိုသည်။
တန် ကူရီယို Yesu (τὸν κύριον Ἰησοῦν) လို့ ပြန်ဆိုရရင် ယေဟောဝါ ယေရှု ဖြစ်တယ်။ ယေဟောဝါယေရှုကို ယုံကြည်ဖို့ ဆိုလိုတယ်။ ဘုရားသခင်သည် မောရှေအား၊ ငါသည် (ဟာယာအာရှာဟာယာ) ဟူမူကား၊ နောင်ကာလ၌ ယုဒလူတို့သည် သူ့ကို ထာဝရဘုရားဟု သမုတ်ကြ၏။ ဆိုလိုသည်မှာ ဘုရား၏နာမတော်မှာ ထာဝရဘုရားဖြစ်သည်။ တမန်တော်များ၏ လုပ်ဆောင်ချက်များတွင် ယေဟောဝါ (ယေဟောဝါ) သည် ယေရှုဖြစ်သည်။ ယေရှု၏နာမသည် ယေဟောဝါဖြစ်ပြီး၊ ယေဟောဝါသည် ဘုရားသခင်၏နာမဖြစ်သောကြောင့်၊ ယေဟောဝါ၏အမည်မှာလည်း ယေရှုဖြစ်သည်။ တစ်နည်းဆိုရသော် ယေရှုဟူသောအမည်သည် ယေဟောဝါဖြစ်သည်။ ယေရှု၏နာမ၌ နှစ်ခြင်းပေးခြင်းနှင့် ဖျားနာသူများကို ကုသပေးခြင်းဟူသည်မှာ ဤအရာသည် ယေဟောဝါပြုသည့်အရာဖြစ်သည်။
ရှင်မဿဲခရစ်ဝင် ၁:၂၁-၂၃ “ထိုသူသည် သားတော်ကို ဖွားမြင်၍ ကိုယ်တော်၏လူတို့ကို အပြစ်မှကယ်တင်မည်ဖြစ်သောကြောင့်၊ ယေရှုဟူသောအမည်ကို ပေးရမည်။” ယခုတွင်၊ ဤအရာအားလုံးသည် ပရောဖက်အားဖြင့် သခင်ဘုရားမိန့်တော်မူခဲ့သည်– “ကြည့်ရှုလော့၊ အပျိုကညာသည် ပဋိသန္ဓေယူ၍ သားယောက်ျားကို ဖွားမြင်မည်ဖြစ်ပြီး၊ သူတို့သည် ဧမာနွေလအမည်ဖြင့် မှည့်ရလိမ့်မည်” ဟူသော အဓိပ္ပာယ်မှာ “ငါတို့နှင့်အတူ ဘုရားသခင်” ဟူသော အဓိပ္ပာယ်ရှိသည်။
ယေဟောဝါ၏နာမတော်အားဖြင့် ယေရှုသည် ဘုရားသခင်၏ရုပ်ရည်သွင်ပြင်ဖြစ်ခဲ့သော်လည်း၊ သူသည် ဤလောက၏ကယ်တင်ခြင်းအတွက် လက်ဝါးကပ်တိုင်ပေါ်တွင်အသေခံခဲ့ရသောကြောင့်၊ ဘုရားသခင်၏သားတော်ဟုခေါ်ခြင်းကို ခံရလိုခြင်းဖြစ်သည်။
ဘုရားကျောင်းအဖွဲ့ဝင်များက ယေရှုကို ဘုရားသခင်၏သားတော်ဟု ခေါ်ကြသည်။ ခမည်းတော်ဘုရားက ယေရှုကို သားတော်ဖြစ်စေချင်တယ်။ သခင်ယေရှုသည် ဘုရားသခင်ဖြစ်လျှင် ဓားဖြင့်ထိုးသည်ဟု ဆိုလိုသည်။ ယေရှု၏အသေခံခြင်းသည် အပြစ်ကိုစီရင်သော ဘုရားသခင်၏တရားမျှတမှုဖြစ်သည်။ ယုံကြည်သူများသည် သခင်ယေရှုကို ဘုရားသခင်ဟု ခေါ်ပါက၊ ၎င်းတို့သည် ဘုရားသခင်၏ တရားမျှတမှုကို ဟန့်တားနေပါသည်။ ဘုရားသခင်၏အလိုတော်မှာ "သခင်ယေရှုသည် ဘုရားသခင်ဖြစ်ကြောင်းပြသရန်မဟုတ်ဘဲ သားတော်အားဖြင့် အပြစ်သားများကို ကယ်တင်ခြင်း" ဖြစ်သည်။
ဘုရားသခင်သည် ခရစ်တော်ကို ကမ္ဘာမဖန်ဆင်းမီက ကြိုတင်သတ်မှတ်ထားပြီး၊ ခရစ်တော်သည် အစီအစဉ်အတိုင်း လက်ဝါးကပ်တိုင်ပေါ်တွင် အသေခံပြီး ရှင်ပြန်ထမြောက်ကာ ကောင်းကင်သို့တက်ကြွကာ သန့်ရှင်းသူများ၏ စိတ်နှလုံးသို့ ပြန်လည်ရောက်ရှိခဲ့သည်။ သန့်ရှင်းသူတို့အတွက်၊ သခင်ယေရှု၏ ပြန်လာခြင်းသည် ဖြစ်နေပြီဖြစ်သည်။ သို့ရာတွင်၊ ခရစ်တော်သည် မယုံကြည်သူများကို တရားစီရင်ရန် နောက်ဆုံးတွင် ဤလောကသို့ ပြန်လာမည်ဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာကုန်ဆုံးချိန်ရောက်လာတဲ့အခါ ယေရှုက ယေဟောဝါရဲ့နေရာကို ပြန်လာလိမ့်မယ်။
ချာ့ခ်ျအသင်းဝင်များသည် ဘုရားသခင်သည် တစ်ဆူတည်းဖြစ်သည်ဟု ဆိုခြင်းဖြင့် ဘုရားသခင်သည် သုံးပါးတစ်ဆူဖြစ်သည်ဟု ဆိုကာ ရှုပ်ထွေးနေပါသည်။
Comments
Post a Comment